آرشیو پایان‌نامه‌های معماری

دانلود مطالعات طراحی موزه باستان شناسی همراه با نقشه های کامل اتوکدی

مطالعات طراحی موزه باستان شناسی

دانلود مطالعات طراحی موزه باستان شناسی همراه با نقشه های کامل اتوکدی

کد: c_89

تاریخچه موزه در ایران

پیرامون تاریخچه موزه در ایران باید اظهار داشت كه جمع آوری و نگه داری اشیاء ذی قیمت در ایران با انگیزه حفظ آثار شخصی بوده و بیشتر حالت خصوصی داشته است. اولین نمونه های آن را می توان در دوران سلسله هخامنشی و با شكل گیری حكومت مستقل ایران مشاهده نمود كه صرفاً جنبه خصوصی داشته و تنها مورد استفاده حكام و امرای وقت قرار گرفته است.
موزه با مفهوم نوین امروزی آن در ایران از 120 سال پیش شكل گرفت، اولین نمونه آن را در زمان حكومت محمد علیشاه می توان مشاهده نمود در زمانی این شاه قاجار فصلی از كاخ گلستان به موزه ابزار و اشیاء قیمتی و سلطنتی تبدیل شد كه مورد بازدید اعیان و اشراف واقع می شد.
در یكی دو قرن اخیر و بر اثر كاوشها و حفریات باستانشناسی و یا بر حسب تصادف بتدریج آثار باستانی كه دلیل بر وجود تمدنهای پیشین این مرز و بوم بوده در اكناف ایران آشكار و كشف می گردید كه متأسفانه بر اثر بی مبالاتی و بی توجهی زمامداران وقت عموماً به خارج از كشور حمل و زینت فصل موزه های جهان گردیده است و فقط تعدادی معدود از آنها در ایران باقی مانده است كه آنهم در مجموعه های شخصی اعیان جمع آوری و نگه داری می شده است.

این وضع اسف بار كه موجب خروج گنجینه های هنری و ملی و اشیاء گرانبهای تمدن گذشته این سرزمین از ایران می گردید كم كم اولیاء وزارت فرهنگ را بر آن داشت تا در این زمینه چاره اندیشی كرده و ترتیبی اتخاذ نمایند كه خروج بی رویه این آثار باستانی جلوگیری بعمل آید.
بر مبنای همین تفكر در سال 1295 هجری شمسی و در زمانی كه مرتضی خان ممتازالملك عهده دار مقام وزارت معارف و اوقاف بود اراده كوچكی بنام شعبه عتیقات در این وزارتخانه بوجود آمد كه بعدها این شعبه به دایره عقیقات تغییر نام داده وزیر نظر سازمان اداره كل معارف به فعالیت خویش ادامه داد.
و به موجب قانون آثار عتیقه كه در سال 1299 هجری شمسی (برابر با سال 1920 م) به تصویب رسید تمام حفاریها و كاوشها تحت نظر مستقیم دولت در آمد و امتیاز انحصاری چندین ساله فرانسوی ها پیرامون حفاری زمین جهت كشف آثار عتیقه لغو گردید و در عوض دولت ایران تقبل نمود كه در تهران یك موزه آثار عتیقه و یك كتابخانه ملی سازد و ریاست آن را تا سه نوبت و هر نوبت پنج سال به فرانسویان واگذار نماید و در اجرای این طرح آندره گدار معمار و مهندس فرانسوی به عنوان مدیریت موزه و كتابخانه ملی مشغول بكار گردید.

دانلود رساله معماری، دانلود پایان نامه معماری، دانلود طراحی بیمارستان روانپزشکی، دانلود مطالعات طراحی باغ موزه گیاهان دارویی، دانلود طراحی هنرستان فنی + نقشه های اتوکدی، دانلود طراحی خانه مد و لباس، دانلود مطالعات طراحی کانون اندیشه و کتاب، دانلود مطالعات طراحی پردیسی فرهنگی معماری ایران، دانلود مطالعات موزه باستان شناسی، دانلود مطالعات طراحی مجتمع تجاری، دانلود طراحی مرکز آفرینشهای هنری و تجسمی، دانلود پارک علمی-تفریحی ژنتیک، دانلود مطالعات طراحی فرهنگسرا+ نقشه های اتوکدی، دانلود مطلعات اکسپوی جهانی تهران با نگرش به بحران کم آبی

برای دانلود فهرست مطالب اینجا کلیک کنید.

 

مطالعات طراحی موزه باستان شناسی

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول  :دانلود مطالعات طراحی موزه باستان شناسی،همراه با نقشه های کامل اتوکدی

فرمت فایل : ورد
تعداد صفحات: 159صفحه
حجم فایل: 15 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 300000 تومان

مطالعات طراحی موزه باستان شناسی

دانلود مطالعات طراحی موزه باستان شناسی همراه با نقشه های کامل اتوکدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *