آرشیو پایان‌نامه‌های معماری

دانلود مطالعات طراحی مهد کودک با رویکرد معماری ایرانی

دانلود مطالعات طراحی مهد کودک با رویکرد معماری ایرانی

مطالعات طراحی مهد کودک

کد: c_87

بیان مسئله

      در طراحی مهد کودک، کودک محوری اهمیت دارد. به این معنی که ساختمان باید برای نگهداری موقت کودکان طراحی شود.

     مهد کودک مکانی است که عشق به دانستن را در کودک ایجاد می­کند، دانش عمومی اورا بیشتر می­کند و قابلیت کنار آمدن او با بقیه را افزایش می­دهد.

     مهدکودک­های مناسب با همدیگر متفاوت هستند. برنامه آموزشی با توجه به زمینه­ ها و علایق بچه ­های مهدکودک متفاوت است. ولی تمام مهدکودک­ های خوب در یک مسأله مشترک هستند­: توجه به توسعه کودکان در تمامی ابعاد.

۱- بچه ها با متریال­های مختلف کار می­کنند یا با بچه­ های دیگر بازی می­کنند. بچه ­ها بی هدف مجبور به نشستن و ساکت ماندن برای مدت طولانی نیستند.

۲- بچه­ ها در طول روز به فعالیت­های مختلف دسترسی دارند مانند بلوک­های خانه سازی­، بازی­های تخیلی­، کتاب­های عکس­، نقاشی­ها و ابزار هنری و اسباب بازی­های رو میزی نظیر لگوها و پازل­ها. همه بچه­ها در زمان یکسان­، کار یکسانی را انجام نمی­دهند.

۳- مربی­ها در زمان­های مختلفی از روز­، با بچه­ها به صورت گروه­های کوچک یا به طور فردی هم کار      می­کنند. مربی­ها تمام وقتشان را با تمام گروه سپری نمی­کنند.

۴- کلاس با کاردستی­های خود بچه­ها تزیین شده است. با دست نوشته­های خود آن­ها و قصه­هایی که خود بچه­ها ساخته­اند.

 ۵- بچه­ها اعداد و الفبا را در زمینه فعالیت­های روزمره خود می­آموزند. در خلال فعالیت­هایی مانند کشف طبیعت و دنیای گیاهان و حیوانات­، آشپزی، مراقبت کردن از حیوانات و گیاهان و آماده کردن میان وعده­ها همه فعالیت­هایی با معنی و مفید برای بچه­ها هستند.

۶- بچه­ها مدت کوتاهی صرف فعالیت­های نشستنی می­کنند (­حداکثر یک ساعت­) و بقیه وقتشان به بازی و کشف کردن می­گذرد. پر کردن کاغذها نباید فعالیت اصلی آن­ها باشد.

۷- بچه­ها هر روز شانس بازی کردن در فضای بیرون را با توجه به شرایط هوای بیرون داشته باشند. بازی در فضای آزاد هیچ وقت نباید قربانی فعالیت­های آموزشی شود.

۸- مربی­ها برای بچه­ها در طول روز کتاب­های قصه بخوانند و این فعالیت مختص زمان خواب بچه­ها نباشد.

۹- برنامه آموزشی­، بین کودکانی که در آموزش جلوترند و آن­هایی که نیاز به کمک دارند­، قابل تطبیق باشد. برای اینکه کودکان در زمینه­ها و تجربه­ها با همدیگر متفاوتند و همه آن­ها در زمان یکسان­، مسائل یکسان را فرا نمی­گیرند.

10-والدین باید از فرستادن کودکانشان به مهدکودک احساس خوبی داشته باشند. بچه­ها باید شاد باشند. آن­ها نباید گریه کنند یا اینکه معمولا مریض باشند.

برای دانلود فهرست مطالب اینجا کلیک کنید.

دانلود رساله معماری، دانلود پایان نامه معماری، دانلود مطالعات طراحی مرکز اموزش زبان‌های خارجی، طراحی مهد کودک با رویکرد معماری پایدار، مطالعات مجموعه تفریحی، دانلود مطالعات طراحی بیمارستان سالمندان، مطالعات طراحی مدرسه عالی صنایع دستی بانوان، مطالعات طراحی موزه آبگینه، مطالعات طراحی موزه فناوری و تکنولوژی، دانلود طراحی ترمینال + نقشه های اتوکدی، دانلود مطالعات مجتمع تجاری اداری، مطالعات مرکز نجوم و ستاره شناسی، مطالعات طراحی موزه هنرهای تجسمی، مطالعات طراحی شهرک مسکونی، دانلود مرکز ایجاد خلاقیت کودک و نوجوان

دانلود مطالعات طراحی مهد کودک با رویکرد معماری ایرانی

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول  :دانلود مطالعات طراحی مهد کودک با رویکرد معماری ایرانی

فرمت فایل :ورد
تعداد صفحات:143صفحه
حجم فایل:8 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 200000 تومان

دانلود مطالعات طراحی مهد کودک با رویکرد معماری ایرانی

مطالعات طراحی مهد کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *