آرشیو پایان‌نامه‌های معماری

دانلود مطالعات مرکز نجوم و ستاره شناسی

دانلود مطالعات مرکز نجوم و ستاره شناسی

کد: c_74

مقدمه             

با نگاهي به گذشته کشور عزيزمان  ايران، به اين نکته مي رسيم که تاهمين چند قرن پيش ايران، يکي از چند مرکز مهم توليد علم، در جهان بوده است. در واقع با ورود اسلام به ايران، و تشويق علم آموزي و اکتشاف در چگونگي آغاز و انجام اين جهان در معارف ديني، مسلمانان در قرن اوليه هجري تا به حال به طور پيوسته در کسب علم و دانش کوشيده اند حال بگذريم از اين نکته که در برهه اي از زمان بسيار پر تحرک و در برهه اي ديگر بنا بر علل سياسي و روي کار نبودن دولت مرکزي نيرومند از اين كار بازمانده اند؛ تاريخ علمي کشورمان با داشتن بزرگاني چون؛ زکريا رازي،  فارابي،  دکترحسابي ، ابن سينا، خيام، ابوريحان بيروني، خواجه نصرالدين طوسي، شيخ بهايي، و صدها دانشمند و پژوهشگر و اديب و عارف ديگر، دليل محکمي بر اين ادعاست. نجوم از جمله علومي بوده است که از همان آغاز تمدن شهرنشيني ايران يعني تمدنهاي پيش از دو هزار قبل از ميلاد منجمله عيلام و ساير تمدنهاي اطراف آن نضج يافته است. در اين مدت طولاني تا اين زمان همواره ايرانيان بنابر دلايلي مختلفي که در ادامه خواهد آمد توجه ويژه اي به علم نجوم داشته اند. که مرکز تحقیقات مراغه در واقع نمونه  مهم آن است. براي پي بردن به اهميت مرکز علمي مرکز تحقیقات  مراغه همين بس که بدانيم پايه گذاري مرکز تحقیقات مراغه به گونه يک بنياد عظيم پژوهشي و آموزشي از قرن هفتم هجري و نقش مهم آن  در گرد آوردن  گروهي بزرگ از دانشمندان و دانش پژوهان و دانشجويان از يک سوو تمرکز دادن کتابها و مدارک و اسناد علمي معتبر در آن و فراهم ساختن موجبات پژوهش در جوي آرام و بهره مند از تمامي امکانات لازم و بالاخره عرضه ساختن بررسيها و کشفيات اين بنياد علمي در جهان آن روز موجبات آن فر اهم ساخت تا شهرت اين مرکز علمي به بيشتر سرزمينها بپيچد و توجه بسياري از سرزمين ها را به خود جلب نمايد تا جائيکه بيشتر حکمرانان و محققان آرزو مي کردند تا بتوانند نظير  چنين چيزي مرکزي را در سرزمين خويش بر پا سازند.

با عنايت به ضرورت معرفي اين گذشته پر بار به نسل جوان امروزي تشويق و ترغيب آنان به ادامه راه گذشتگان، ونيز ايجاد مرکزي براي و رصد اجرام آسماني، تحقيق و پژوهش، برگزاري همايش ها و کنفرانسهاي علمي و پژوهشي و ايجاد يک مرکز مطالعات نجوم در شهر ترانزيتي چون ابهر که در مسير اتصال سه قطب علمي غرب و شرق و جنوب کشور است ضروري مي نمايد.

در طراحي اين مجموعه بايد تاسيسات جنبي را طراحي کرد که مي تواند گذشته تاريخي پرشکوه علم نجوم ايران را به بازديد کنند گان در سطح هاي مختلف و با دانستني هاي متفاوت  اطلاعات ارز نده اي را انتقال داد. با ايجاد اين واحد ها برداشتي متفاوت براي همه بازديد کنند گان  در زمينه هاي علوم ستاره شناسي کهن ايران و سير چگونگي آن بدست خواهد آمد – محققان و پژوهشگران نيز خواهند توانست با استفاده از امکانات فراهم آمده در اين مجنمع علمي به کار پژوهشهاي ارزنده اي در زمينه علم ستاره شناسي و رشد تکاملي آن بپردازند و بسياري از نکات تاريک و ناشناخته را روشن کنند همچنين با ايجاد يک تالار کوچک کنفرانس و امکان برگزاري سمينارهاي علمي و تبادل نظر در زمينه ستاره شناسي و تاريخ علم نجوم در ايران فراهم خواهد آمد.

با ايجاد يک پلانتاريم نيز موجبات آن فراهم خواهد گشت تا بازديد کنند گان از مجموعه بتوانند با مشاهده آن شناختي مطلوب از آسمان بدست آورند. باشد که اين خود موجب آن گردد تا شوق تحقيق در کارهاي شتاره شناسي که پس  از دورانهاي شکوفايي گذشته. امروز از جانها بيرون رفته است دوباره در ميان جوانان اين مرز و بوم زنده شود. از طرفي ايجاد و چنين مجموعه اي مي تواند در جلب توريست نيز موثر بود. و ضمن رونق بخشيدن به اقتصاد شهر با توجه به بناهاي تاريخي شهر موجب رونق صنعت جهانگردي شود. جدا از مناطق فوق بايد به اين نکته توجه داشت که اصولا تحقيق درباره علوم زير بنايي چون نجوم جز و شاخص هاي توسعه کشورها به حساب مي آيد بنابراين پرداختن به مسائلي همچون علم نجوم مي تواند روح تحقيق و توسعه را در ملت ها پرورش دهد.

برای دانلود فهرست مطالب اینجا کلیک کنید.

دانلود رساله معماری، دانلود پایان نامه معماری، دانلود مطالعات طراحی مرکز اموزش زبان‌های خارجی، طراحی مهد کودک با رویکرد معماری پایدار، مطالعات مجموعه تفریحی، دانلود مطالعات طراحی بیمارستان سالمندان، مطالعات طراحی مدرسه عالی صنایع دستی بانوان، مطالعات طراحی موزه آبگینه، مطالعات طراحی موزه فناوری و تکنولوژی، دانلود طراحی ترمینال + نقشه های اتوکدی، دانلود مطالعات مجتمع تجاری اداری، مطالعات مرکز نجوم و ستاره شناسی، مطالعات طراحی موزه هنرهای تجسمی، مطالعات طراحی شهرک مسکونی، 

مطالعات مرکز نجوم، رساله مرکز نجوم و اختر شناسی، رساله معماری مرکز نجوم

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود مطالعات مرکز نجوم و ستاره شناسی 

فرمت فایل :WORD
تعداد صفحات:230صفحه
حجم فایل: 6 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 200000 تومان

دانلود مطالعات مرکز نجوم و ستاره شناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *