آرشیو پاورپوینت‌های معماریپاورپوینت پروژه تحلیل فضای شهریپروژه تحلیل فضای شهریپروژه تحلیل فضای شهری تهرانپروژه تحلیل فضای شهری رایگانپروژه تحلیل فضای شهری میدانپروژه درس تحلیل فضای شهریپروژه‌ی تحلیل فضاهای شهری

دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی خیابان سپه قزوین (اولین خیابان ایران)

تحلیل فشای شهری خیابان سپه قزوین

پاورپوینت تحلیل خیابان سپه قزوین

کد:0299

خیابان سپه قزوین نخستین خیابان طراحی‌شده ایران است که در دوره صفوی در زمان پایتختی قزوین احداث شد. در سال ۱۳۸۷ رسما به عنوان اولین خیابان ایران در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

پاورپوینت تحلیل خیابان سپه قزوین

این خیابان را شاه طهماسب صفوی در شمال محله شهرستان قدیم یا حصار شاپور، همزمان با ایجاد جعفرآباد یعنی عمارت و خانه‌های دو طرف این خیابان و باغ سعادت آباد و عمارت دولتخانه و حرمسرا و باغ‌های شرقی و غربی عمارات مذکور احداث کرده‌است. ظاهرا نام خیابان هم از نام محله‌ای به نام خیابان در هرات گرفته شده‌است که شاه طهماسب در دوران ولیعهدی در آن شهر ساکن بوده‌است.

پاورپوینت تحلیل خیابان سپه قزوین

در زمان شاه صفی خیابان را از سوی جنوب امتداد داده و به گورستان جنوب شهر قزوین (گورستان کُهَنبر) رسانده‌اند. بعدها نام این خیابان بر قسمتی از محله شهرستان قدیم اطلاق گردید و این بخش از شهر قزوین را محله خیابان نامیدند.

پاورپوینت تحلیل خیابان سپه قزوین

خیابان سپه برای ارتباط بین دولت . مذهب و مردم کشیده شد دولت خانه در راس خیابان سپه مساجد و بازار کهن قزوین گفتنی است که مهمانخانه چاپارخانه روبروی مسجد جامع و تلگرافخانه نیز توسط باقرخان در این خیابان بنا شد با انتقال پایتخت به اصفهان روند توسعه شهرقزوین تا زمان  قاجار و پهلوی متوقف شد دلیل انتقال پایتخت بدی آب و هوا.خشکسالی وزلزله بود میتوان به دلایلی همچون خصایل فرهنگی.معضلات اجتماعی درگیری های سیاسی و شیوع بیماری نیز اشاره کرد.

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول:دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی خیابان  سپه قزوین (اولین خیابان ایران)

فرمت فایل:powerpoint
تعداد صفحات:34
اسلاید
حجم فایل:2
مگا بایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 100000 تومان

پاورپوینت تحلیل خیابان سپه قزوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *