آرشیو پاورپوینت‌های معماریپروژه آشنایی با معماری جهان

دانلود پاورپوینت معماری رازی

کد:0171

شیوه رازی چهارمین شیوه معماری ایران است که همه ویژگی های خوب شیوه های پیشین را به بهترین گونه دارا میباشد در این شیوه نغز کاری شیوه پارسی، شکوه شیوه پارتی و ریزه کاری شیوه خراسانی با هم پدیدار میشوند.

اغاز این کار هر چند از شمال ایران بوده، اما در شهرری پا گرفته است و بهتریت ساختمان ها در ان شهر ساخته شده اند گرچه در پی غارت شهر به دست محمود غزنوی از میان رفت.

این شیوه از زمان ال زیار شروع و در زمان های ال بویه، سلجوقی، اتابکان و خوارزمشاهیان ادامه پیدا میکند. توضیح این نکته لازم است که در اواخر شیوه خراسانی بناهایی داریم ک بیشتر به شیوه رازی میخورند. بنای مقبره امیراسماعیل سامانی ،مزار ارسلان جاذب و مناره ایاز با وجود اشتراک زمانی با شیوه خراسانی از بناهای اولیه شیوه رازی میباشند.

شهرری محل پیدایش و رشد شیوه رازی در این دوره بنا به نقل قولهای موجود بسیار اباد بوده است “انطور که در کتاب هفت اقلیم امده است این شهر دارایی شش هزار مدرسه و خانقاه چهارصد حمام هزاروهفتصد مناره پانزده هزاروسی و پنج یخچال و .. “و ارقام دیگری که هر چند شاید در اعتبار ارقام شک باشد اما همه بر یک حقیقت دلالت دارند و ان بزرگی و عظمت این شهر است.

1

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول:دانلود دانلود پاورپوینت معماری رازی 

فرمت فایل:powerpoint
تعداد صفحات:65 اسلاید
حجم فایل:2 
مگا بایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 100000 تومان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *