آرشیو پایان‌نامه‌های معماری

دانلود مطالعات طراحی هنرستان فنی ،همراه با نقشه های اتوکدی کامل

مطالعات هنرستان فنی،

دانلود مطالعات طراحی هنرستان فنی ،همراه با نقشه های اتوکدی کامل

دانلود مطالعات طراحی هنرستان فنی

کد: c_95

یکی از عوامل مؤثر تربیتی در آموزش و پرورش نوین، چگونگی فضای معماری مدرسه است. معلم،کتاب،دانش آموزان،روشهای تدریس،مدیریت آموزشی و خانواده از جمله عواملی هستند که معمولأ در فرآیند یادگیری،مؤثر تلقی گشته و مورد بررسی و کندوکاو قرار می گیرند. درحالیکه در تعلیم و تربیت جدید،فضای آموزشی و فیزیکی مدرسه،نه تنها یک محیط خشک و بی روح و فاقد تأثیر در فرآیند یادگیری محسوب نمی گردد،بلکه به عنوان یک عامل زنده و پویا در کیفیت فعالیتهای آموزشی و تربیتی دانش آموزان ایفای نقش می کند.

اگر با توجه به دستاوردهای مفید”علم ارتباطات” آموزش و پرورش را نوعی اطلاع رسانی بدانیم،در این نگرش تعلیم و تربیت دانش آموزان،تنها تحت تأثیر”کلام” معلم نیست بلکه عناصر متعدد دیگر در انتقال پیام به آنان نقش دارند.به اعتقاد صاحب نظران این رشته،آموزش های غیرکلامی و رفتار غیربیانی بیش از سایر عوامل در انتقال پیام به فراگیران نقش دارند و ارتباطات حسی،مادون حسی،فوق حسی، به همراه ارتباطات کتبی و شفاهی،حامل پیام برای مخاطبین هستند. بر همین اساس “ادوارد تی هال” یکی از کارشناسان ارتباطات،در نظریه مهم خود به نام “زبان صامت” معتقد است،فضا سخن می گوید و زمان حرف می زند.به بیان دیگر در و دیوار مدرسه نیز همانند معلم و کتاب، برای دانش آموزان حامل پیام هستند و با کودکان و نوجوانان سخن می گویند.دیوارهای بلند و ضخیم،راهروهای تنگ و طویل محصور بودن و زندانی گشتن را القاء می کند و محیط پرگل و سرسبز،کلاسهای تمیز و دارای رنگ های مناسب و دلنشین،آرامش و نشاط را تلقین می کند.

به نظر ماریا ریبا،نویسنده کتاب “تسهیلات آموزشی” اگر دیسیپلینی وجود داشته باشد که بتوان تکامل بشر را کاملأ به روشنی در آن مشاهده کرد،آن دیسیپلین، معماری است. زیرا آدم با توجه به انواع،تعدد و بسط و گسترش فرم های معماری در طول تاریخ می تواند مسیر طولانی و چه بسا نامنظم تحول تاریخی را ترسیم کند و از آنها به شرایط اجتماعی،مذهبی،اقتصادی یا شرایط اخلاقی و سیاسی پی ببرد.

مدارس و مراکز آموزشی که انسان دوره ای طولانی از عمر خود را در آنها سپری می کند،باید به مکان هایی قابل توجه و جالب،هم برای معلمان و عموم مردم،و هم برای نهادهای دولتی و خصوصی که آنها را اداره می کنند،بدل گردند.

همچنین بر کسی پوشیده نیست که تأثیر معماری بر آموزش،از مدت ها پیش امری شناخته شده است و رفتار دانش آموزان و دانشجویان و معلمان در رابطه تتگاتنگ با آن قرار دارد.به گفته والتر گروپیوس:”اگر محیط آموزشی بخواهد زمینه ای ثمربخش برای نسل آینده باشد،محیط و ساختمانهایش می بایست خلاقه باشند،نه

تقلید شده.محیطی محرک برای آزاد کردن اندیشه و بیان خلاقه،به همان اندازه ی روش تدریس دارای اهمیت است.” بدین لحاظ،قدرت و توان در خلق ساختمان هائی که برای تمرکز رشد فرهنگی افراد مناسب اند،مستقیمأ به طراحی فضاهای هدایت کننده به فعالیت فکری مربوط می شود. مواردی نظیر روشنائی،نورپردازی،انتخاب رنگ،آرایه بندی،ارتباط مناطق گوناگون،خلق حیاطهای داخلی یا مناطق محوطه سازی شده،برای به دست دادن نتیجه نهائی معماری ای که گشاده دست بودن با کاربرانش را هدف قرار می دهد،از جمله جنبه های اساسی کار هستند.

دانلود رساله معماری، دانلود پایان نامه معماری، دانلود طراحی بیمارستان روانپزشکی، دانلود مطالعات طراحی باغ موزه گیاهان دارویی، دانلود طراحی هنرستان فنی + نقشه های اتوکدی، دانلود طراحی خانه مد و لباس، دانلود مطالعات طراحی کانون اندیشه و کتاب، دانلود مطالعات طراحی پردیسی فرهنگی معماری ایران، دانلود مطالعات موزه باستان شناسی، دانلود مطالعات طراحی مجتمع تجاری، دانلود طراحی مرکز آفرینشهای هنری و تجسمی، دانلود پارک علمی-تفریحی ژنتیک، دانلود مطالعات طراحی فرهنگسرا+ نقشه های اتوکدی، دانلود مطلعات اکسپوی جهانی تهران با نگرش به بحران کم آبی

برای دانلود فهرست مطالب اینجا کلیک کنید.

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول  :مطالعات طراحی هنرستان فنی ،همراه با نقشه های اتوکدی کامل

فرمت فایل :ورد
تعداد صفحات:177صفحه
حجم فایل:17 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 300000 تومان

دانلود مطالعات طراحی هنرستان فنی ،همراه با نقشه های اتوکدی کامل

دانلود مطالعات طراحی هنرستان فنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *