آرشیو پایان‌نامه‌های معماری

دانلود رساله مرکز فرهنگی و آموزشی توانبخشی ناینايان و کم بينايان

دانلود رساله مرکز توانبخشی نابینایان

کد: c_33

چکیده:

اساس آمار و ارقام تعداد نابينايان در سطح دنيا قابل توجه بوده و در اين ميان کشور ايران نيز از نظر آمار نابينايان قابل توجه تر مي باشد، براساس آمارهاي اعلام شده طي 10 سال گذشته تعداد نابينايان کشور با افزايش 30 درصدي روبرو بوده است و درحال حاضر يک ميليون نابينا در کشور زندگي مي کنند که با مشکلات زيادي مواجه هستند. خصوصا با تجاوز کشور عراق به شهرهاي مرزي، درصد زيادي از ساکنين اين مناطق و نيز بسياري از رزمندگاني که در خطوط مقدم جبهه مشارکت داشته اند، دچار ضايعات مختلف بينايي  و … گشته اند و در نتيجه به جمع نابينايان کشور اضافه شده است. در اين راستا به نظر مي رسد که در کنار تمامي امکانات و تسهيلات رفاهي که دولت براي اين عزيزان در نظر گرفته است، تسهيلات رفاهي در مبلمان شهري براي اين افراد کافي نبوده و در عين حال ناکارآمد نيز مي باشد.

منظور اينجانب از طرح مرکز توانبخشي نابينايان پيش و بيش از آنکه در پي خلق پروژه اي موفق در زمينه معماري باشد، سعي در جلب توجه ويژه صاحبنظران اهل فن و سياستگذاران به مقوله نابينايي  به طور عام، و ايجاد زمينه شکل گيري تشکيلاتي منسجم و پاسخگو براي نابينايان و کم بينايان اين مرز و بوم دارد. با مدنظر قراردادن اين افق از سويي و همچنين پرداختن به موضوع با رويکردي هنري ، شاعرانه و بوطيقايي از سوي ديگر، سعي در انتخاب موضوع فراگيري داشتم. که پس از کند و کاو در بين بسياري موضوعات کليشه اي  موضوع خاص مرکز توانبخشي نابينايان را برگزيدم . شايد به نظر برسد اين موضوع آن طور که بايد خاص نيست ولي در اينجا به اطلاع مي رسانم که منظور  طراحي مرکزي براي نابينايان جسمي – حرکتي مي باشد تا بتوانند در اين مکان از همه امکاناتي که در جامعه از آن ها دريغ شده استفاده کنند.

 برای دانلود فهرست مطالب اینجا کلیک کنید.

رساله مرکز آموزشی فرهنگی نابینایان و کم بینایان، دانلود رساله مرکز پرورش استعدادهای درخشان، دانلود رساله مرکز آموزشی نابینایان، دانلود رساله پردیس تاریخ و فرهنگ ایران

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول  :دانلود رساله مرکز فرهنگي و آموزشی توانبخشی ناینايان و کم بينايان

فرمت فایل : word
تعداد صفحات:327صفحه
حجم فایل: 12 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 200000 تومان

دانلود رساله مرکز توانبخشی نابینایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *