آرشیو پاورپوینت‌های معماریپروژه آشنایی با معماری جهان

دانلود پاورپوینت معماری بیونیک همراه با نمونه موردی

پروژه آشنایی با معماری جهان

معماری بیونیک

کد:054

انسان از ابتدای آفرینش به نوعی از محیط زیست اطراف خود الهام گرفته است و در ساخت و طراحی وسایل مورد نیاز خود از آنها استفاده کرده است. در این مقاله در ابتدا به مثال هایی درمورد چنین استفاده هایی پرداخته و سپس بیونیک و معماری بیونیک شرح داده می شود. در ادامه نیز به تاریخچه ای در این زمینه و ذکر ساختمان هایی که معماران آنها بر اساس ساخت آنها از معماری بیونیک استفاده کرده اند اشاره خواهد شد.

معماری بیونیک

بيونيك در لغت نامه به معناي «زيستار شناختي» يا «بكارگيري اندامهاي ساختگي طبيعت» است كه براي اولين بار اين واژه توسط دانشمند امريكائي بنام جك. اي. استيل در سال 1959 بكار برده شد، وي بيونيك را علم سيستمهايي كه شالوده و پايه تمامي سيستمهاي زنده است، مي‌داند.

بطور كلي بيونيك و معماري بيونيك علمي است که به الهام‌يابي فني از ساختمانها، رفتارها و ارتباطات گوناگون عالم جانداران مي‌پردازد.

چارلي لوكستون از پيشگامان عرصه معماري بيونيك از كساني است كه ما را به تختة طراحي طبيعت برمي گرداند، وي استفادة بجا از مواردي كه موجب استحكام ساختمان و ‌ايجاد تنوع بطوري كه باعث ايجاد آرامش در آن فضا شود را مدّ نظر معماران بيونيك مي دانند. مهمترين چيز براي معماري بيونيك آن است كه ساختمان تپش وزنده بودن خود را القاء کند.

 

یکی از بهترین طرح‌های شناخته شده از علم بیونیک اثر لئوناردو داوینچی نقاش معروف است که ماشین پرنده را براساس ساختمان بدن یک خفاش طراحی کرد. استدلال او این بود که خفاش دارای بال کاملا پوشیده‌ای است که هوا را از خود عبور نمی‌دهد و دارای پوستی پرده مانند است که آن را تقویت می‌کند. حدود 400 سال بعد از طرح داوینچی ، ماشین پرنده توسط کلمنت آدر با الهام از خفاش ساخته شد و در سال 1890 تا ارتفاع 15 متری پرواز کرد.

 

در سنگ نگاره هاي تخت جمشيد شاهد جانوران واقعي و خيالي زيادي هستيم . حيوانات واقعي در اكثر مواقع به همراه اشخاصي هستند كه آن ها را هدايت يا حمل مي كنند ، اما گاهي نيز مانند شيران و گاوانِ نماي دخمه ها به تنهايي و بدون حضور آدميزاد نقش شده اند.

فهرست جانوران واقعي تحت جمشيد كه در گستره بزرگي از تخت جمشيد و تقريباً در همه جاي آن به چشم مي خورد عبارت است از : اسب ، گاو ، گاو كوهان دار ، قاطر يا يابو ، شير ، مرغابي يا اردك ، شتر دو كوهان و يك كوهان ، عقاب يا هما ، قوچ، اوكاپي ، بز ، بزغاله ، گوزن و بز كوهي پيكره

پنج نوع پيكره در تخت جمشيد ديده شده است : گاو و شير ، هما ، گوپَت و سگ

معماری بیونیک

 

به طور کلی از عوامل مهمی که در طبیعت وجود دارد وانسان برای ساخت بناهای خود از آنها استفاده کرده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- پوسته یا جلد
2- ساختار
3- آراستن
4- انرژی

به عنوان مثال، برای طراحی ساختمان مرکزتحقیقات لندن از گیاهی به نام لوتوس الهام گرفته شده است.
از لحاظ ساختار و شکل کلی نیز به بنای استادیوم المپیک مونیخ در آلمان میتوان اشاره کرد.

معماری بیونیک

دانلود پروژه معماری بیونیک، آشنایی با معماری بیونیک، معماری بیونیک

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول: دانلود پاورپوینت معماری بیونیک 
فرمت فایل:powerpoint
تعداد صفحات:103 اسلاید
حجم فایل:7 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 100000 تومان

معماری بیونیک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *