تحلیل پلان و نمونه موردی فرهنگسرانمونه موردی فرهنگسرانمونه موردی و تطبیقی فرهنگسرا

دانلود پاورپوینت تحلیل پلان مرکز فرهنگی ماساچوست همراه با پلانها و تصاویر

نمونه موردی فرهنگسرا

 تحلیل پلان مرکز فرهنگی ماساچوست

کد:0580

زمانی که پیشنهاد طراحی مرکز هنرهای بصری برای دانشگاه هاروارد به لکوربوزیه مطرح شد ، وی علیرغم مخالفت ها و بحث های موجود در خصوص ساخت یک بنای مدرن در قلب بافتی سنتی ، معتقد بود ساهتمانی که در خدمت هنرهای بصری خلق می شود ، باید تجربه ای از آزادی و خلاقیت بدون حد و مرز را ارائه نماید و طراحی بنایی با خصوصیات سنتی مطابق با بافت شهری موجود با این تجربه مغایرت خواهد داشت . لذا کوربوزیه طرح خود را تحت عنوان  همبستگی هنرها مطرح نمود که به عقیده او معماری را با هنرهای بصری همچون نقاشی و مجسمه سازی به شیوه ای خلاقانه پیوند می دهد.

پنج سطح مختلف بنا بصورت آزاد و انعطاف پذیر طراحی شده و فضای لازم را برای خلق آثار هنری فراهم می کنند . شیبراهه میانی بنا با عبور از قلب ساختمان ، بازدیدکنندگان را به تجربه بنا و فرآیندهایی که درون فضاهای آن شکل می گیرند فراخوانده و بدین ترتیب سعی بر نمایش روند خلق آثار هنری به عموم بازدیدکنندگان را دارد . گالری سِرت در طبقه فوقانی ، آثار هنرمندان معاصر را به نمایش گذاشته و فضای نمایش اصلی در همکف بنابر برنامه ریزی های مختلف دانشکده مکانی برای نمایش آثار گوناگون می باشد. همچنین مرکز کارپنتر محل آرشیو فیلم هاروارد است که گنجینه ای از ارزشمندترین و کمیاب ترین فیلم ها را در خود جای می دهد.

 تحلیل پلان مرکز فرهنگی ماساچوست دانلود پاورپوینت تحلیل پلان مرکز فرهنگی ماساچوست همراه با پلانها و تصاویر

از اسکیس مقدماتی لکوربوزیه برای مرکز هنرهای بصری کارپنتر ، ۴ عبارت در سمت چپ تصویر استنباط می شود که بر ۴ بخش عمده بنا دلالت دارند . این ۴ بخش اساس طرح بنا را تشکیل می دهند . علاوه بر عبارات فوق ، شاخص دیگر ، نوار صعودی در میانه تصویر است که بصورت دو خط موازی شیبدار از میان دو توده فضایی قابل تشخیص است . این شیبراهه در حقیقت عنصر قابل توجهی در بناست که عملکردهای پیش بینی شده را در در اطراف خود سازماندهی و به یکدیگر مرتبط می سازد.

بنا در میان بافتی با هندسه منظم و راست گوشه قرار دارد . معماری به جای انطباق با محورهای موجود و هندسه بافت محصورکننده اش ، با حرکتی مایل نسبت الگوی شهرسازی سایت خودنمایی می کند.

بر خلاف مصالح رایج در سایت (آجر و بلوک) بنای مرکز کارپنتر تماما از بتن و شیشه است ؛ کاربرد این مصالح به همراه فرم عملکردگرایانه ساختمان ، تبلور تفکر مدرنیست کوربو و معماری راتسیونال در بافت شهری امریکای شمالی است.

نمونه موردی فرهنگسرا

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول: دانلود پاورپوینت تحلیل پلان مرکز فرهنگی ماساچوست همراه با پلانها و تصاویر

فرمت فایل: powerpoint
تعداد صفحات: 45اسلاید

حجم فایل: 5
مگا بایت

 

قیمت قبل از تخفیف 100000 تومان

دانلود پاورپوینت تحلیل پلان مرکز فرهنگی ماساچوست همراه با پلانها و تصاویر، دانلود پاورپوینت تحلیل پلان مرکز فرهنگی ماساچوست همراه با پلانها و تصاویر، دانلود پاورپوینت تحلیل پلان مرکز فرهنگی ماساچوست همراه با پلانها و تصاویر

 تحلیل پلان مرکز فرهنگی ماساچوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *