آرشیو پایان‌نامه‌های معماری

دانلود مطالعات طراحی مرکز فرهنگی و تفریحی با رویکرد معماری پایدار

کد: c_139

چکیده

اندیشه تاسیس یک مرکز فرهنگی و تفریحی در یک مجموعه شهری یا بین شهری، بازتابی از رشد فیزیکی و اجتماعی آن می باشد. توسعه فیزیکی شهر از یک طرف و رشد اجتماعی و سیاسی شهر از طرف دیگر به همراهی شکوفایی اندیشه های تازه در شهر سازی و شهر نشینی موجب گردیده که در تمام تقسیم بندیهای شهر، محله، ناحیه و … کاربری های جدید شکل گیرد و نقاط خاصی از شهر به نوعی به کاربری های تجاری ،تفریحی و … تخصیص یابد. موضوع مورد بحث در این رساله، طراحی یک مرکز فرهنگی و تفریحی با رویکرد معماری پایدار در جاده بین شهری در استان تهران می باشد که سعی داشته است برخی از مشکلات مخاطبین امروز خود را تا حد امکان پاسخگو باشد که از امور مهم روزمره در زندگی خانواده ها در سراسر جهان خرید کالا، سپری کردن اوقات فراغت، آموزش و خدمات بوده و هست. روشهای خرید و انجام تفریح و عادات مربوط به آن مختلف و گاهی متضاد می باشد، بسته به اینکه کاربر چه کسی و یا محل خرید یا تفریح کجاست. خواسته های اصلی در تمامی مجتمعهای تجاری، فرهنگی و تفریحی ایجاد محیطی خوشایند همسو با فرهنگ بومی و عقاید دینی و مذهبی برای دریافت خدمات و نیز برآورد یک نیاز یا تعاملات اجتماعی است. انسان در جستجوی ارتباط با دیگران است.

در بازارهای ابتدایی که برای رسیدن به آن مردم غالباً برای عرضه کالاهای خود از مناطق دور افتاده کیلومترها راه می پیمودند، شاید جنبه اجتماعی مهمترین قسمت از تجربه شخص در بازار بوده است. در اینجا مرکز خرید بصورت جشنواره ای درآمده و نقش مرکز تجمع و تفریح آخر هفته یا گذران اوفات فراغت را بازی می کند. مجتمعی که از لحاظ ساختار سعی شده هماهنگ با شرایط اقلیمی منطقه (معماری پایدار) باشد. معماری پایدار یکی از گرایشهای نوین معماری می باشد این معماری در پی سازگاری و هماهنگی با محیط زیست که یکی از نیاز های اساسی بشر در جهان صنعتی کنونی است می باشد. کارکردهای معماری و شهر سازی نقش بسزایی در ارتباط با اجرا شدن اهداف توسعه پایدار دارد. موضوعاتی که در معماری پایدار مطرح می شوند همگی جهت توجه به نسل های آینده و حفاطت از محیط زیست عمل می کنند.

واژگان کلیدی : مرکز فرهنگی – مرکز تفریحی- مرکز خرید- معماری پایدار- سالن نمایش

برای دانلود فهرست مطالب اینجا کلیک کنید.  

دانلود رساله معماری، دانلود مطالعات مجتمع بین‌المللی اقامتی توریستی،دانلود مطالعات مجموعه تفریحی ساحلی، دانلود مطالعات طراحی مجموعه توریستی-تفریحی، دانلود مطالعات طراحی مجتمع جاری تفریحی با رویکرد روانشناسی محیط

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود مطالعات طراحی مرکز فرهنگی و تفریحی  با رویکرد معماری پایدار

فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 138 صفحه
حجم فایل: 5 مگابایت

قیمت قبل از تخفیف 200000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *