آرشیو پایان‌نامه‌های معماری

دانلود مطالعات معماری خانه کاشی و معرق ایران

مطالعات معماری خانه کاشی و معرق ایران

دانلود مطالعات معماری خانه کاشی و معرق ایران

کد: c_111

معرق در فرهنگ عمید به معنای تکه تکه، رگه رگه و وصله آمده است. همه ما در دوران کودکی از روشی به اسم کولاژ استفاده کرده ایم. در این کار تکه های رنگی مقوا، پارچه و کاغذ را به اشکال مختلف بریده و کنار هم قرار می دادیم تا در نهایت به شکل خاصی مانند درخت، خانه و گل برسیم، اگر این کار را با چوب های مختلف در رنگ های متنوع و مطابق با طرح مورد نظر انجام دهیم، معرق کاری کرده ایم.

تاریخ پیدایش این هنر به درستی مشخص نیست. قدیمی ترین نمونه اثر چوبی، در کاوش های باستانی شهر سوخته زابل به دست آمد. تحقیقات روی نقوش این شانه، روشن کرد که طرح های موجود روی آن (گره و نقوش هندسی) طرح هایی کاملا ایرانی هستند. بر این اساس می توان به این نظریه رسید که ایران پایه گذار معرق کاری بوده و هنر مذکور از این منطقه به سایر نقاط منتقل شده است.

کاشی کاری معرق یکی از انواع کاشی کاری است و می توان گفت که زیباترین و در عین حال استادانه ترین نوع آن نیز می باشد. کاشی کاری معرق عبارت است از تراشیدن قطعه های کاشی بر حسب نقش ها و رنگ های مختلف و سپس چیدن آنها در کنار یکدیگر و در نهایت یک پارچه سازی و نصب کاشی در محل مورد نظر. مراحل مختلف کاشی كاری معرق به ترتیب زیر می باشد.

دانلود مطالعات معماری، رساله معماری، دانلود مطالعات طراحی مصلی، دانلود مطالعات مجموعه ورزشی جانبازان و معلولین، مطالعات مجتمع آموزشی علوم اسلامی، دانلود مطالعات مجتمع آیننی زرتشتیان، دانلود مطالعات مرکز تربیت مربی، مطالعات مرکز پژوهشی ادیان، دانلود مطالعات مرکز مطالعات محیط زیست، دانلود مطالعات مرکز مینیاتور ایران، مطالعات مجموعه فرهنگی هنری مولانا، دانلود مطالعات مرکز هنرهای سنتی ایران، دانلود مطالعات خانه کاشی و معرق ایران، دانلود مطالعات مرکز آموزش زبان‌های خارجی، دانلود مطالعات طراحی حسینیه

 برای دانلود فهرست مطالب اینجا کلیک کنید.

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود مطالعات معماری خانه کاشی و معرق ایران

فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 183 صفحه
حجم فایل: 4 مگابایت

قیمت قبل از تخفیف 200000 تومان

مطالعات معماری خانه کاشی و معرق ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *