آرشیو پاورپوینت‌های معماریتحلیل پلان معماریتحلیل و بررسی نمونه موردی مجتمع اقامتی

دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی اقامتگاه سالمندان در آلمان به همراه پلانها و تصاویر

نمونه موردی اقامتگاه سالمندان

نمونه موردی خانه سالمندان خارجی

کد:0461

پديده سالمندي سير طبيعي است که در آن تغييرات فيزيولوژکي و رواني ويژه اي در بدن رخ مي دهد . چشم ها ،  گوش ها ، عضلات بدن دستخوش تغييرات هماهنگ مي شوند . که روند پيري خوانده مي شوند . افراد سالمند زودتر خسته مي شوند و جنبش و تحرکش کمتر مي گردد .

دوره سالمندي چون ديگر مراحل روزمره از زندگي است که به اندازه دوران جواني مستلزم پشت سرگذاشتن است . دوراني که در آن فرد به بهاي گذراندن سالهايي چند از زندگي خود به تجربه و پختگي  دست مي يابد تا بتواند به ديگران از توشه تجارب خود نصيبي برساند .

این مرکز با شناخت کامل از ويژگيهاي افراد سالمند و با توجه به عوامل طبيعي و اقليمي منطقه ، فضايي متناسب با نيازهاي جسمي و رواني سالمندان طراحي شود .

فضايي که با گردهم آوري افراد سالمند درکنار يکديگر و بهره مندي آنان از امکانات فرهنگي ـ تفريحي اميد به زندگي را در آنها افزايش داده و با ايجاد کارگاه هايي با فعاليت سبک احساس سودمند بودن را به آنان القاء کرده و آنها را به بطن جامعه برگرداند .

 

ساختار کنونی این بنا (اقامتگاه سالمندان)را می توان متشکل از یک ساختمان L شکل مرتفع دانست که حجمی یک طبقه با سقفی ارگانیک و بیضی شکل به آن متصل شده است. ضلع بزرگتر ساختمان L شکل بنای قدیمی است که توسط فضایی شفاف با معماری های-تک به ساختمان جدید متصل می گردد.در هر طبقه از ساختمان قدیمی 18 واحد اقامتی قرارگرفته است که مدول تکرارشونده در آن شامل دو اتاق در طرفین و سرویس بهداشتی مشترک در وسط می باشد. در نمای پشتی بنا در هر طبقه فضایی رو به بیرون حجم گسترده شده است که جزو بناهای الحاقی بوده و سقفی دایره ای شکل بر فراز آن قرار دارد. این فضا در واقع لابی نشیمن و اتاق تلویزیون سالمندان ساکن در هر طبقه بوده که تراس های عریض آن امکان دید به فضای سبز پارک را میسر می سازند و دسترسی به این فضا از طریق آشپزخانه مشترک واحدها و راهرویی که به راهرو اصلی طبقه می رسد مقدور می باشد.

دانلود نمونه موردی اقامتگاه سالمندان

 

نمونه موردی خانه سالمندان خارجی
نمونه موردی خانه سالمندان خارجی

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول: دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی اقامتگاه سالمندان در آلمان به همراه پلانها و تصاویر

فرمت فایل:powerpoint
تعداد صفحات:25اسلاید

حجم فایل:4
مگا بایت

قیمت قبل از تخفیف 100000 تومان

نمونه موردی خانه سالمندان خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *