تحلیل پلان معماریتحلیل و نمونه موردی بناهای تاریخی

پاورپوینت تحلیل و بررسی سه نمونه آتشکده به همراه پلانها و تصاویر

کد:0402

در این پروژه به تحلیل و بررسی سه نمونه آتشکده پرداخته شده است :

1-آتشگاه اصفهان:

آتشگاه اصفهان یا کوه آتشگاه، از بناهای تاریخی شهر اصفهان و از یادگارهای ایران باستان است. آتشگاه اصفهان در غرب این شهر و در انتهای خیابان آتشگاه قرار دارد. این تپه از نظر زمین شناسی در دوره کرتاسه تشکیل شده. بافت ساختمانی این مجموعه از لایه های خشتی است. میان دو ردیف خشت را هم یک لایه نازک نی (که از رودخانه آورده می شده) قرار می دادند تا بر استحکام آن بیفزایند. پایه های بزرگ و خشتی بنا تقریبا از میانه تپه آتشگاه آغاز می شوند و در بالا به ستونهایی محکم و قابل اعتماد تبدیل می شدند که در گذشته اتاق هایی نیز بر روی آنها قرار داشته است.

2-آتشکده نیاسر:

آتشکده نیاسر بوسیله اردشیر بابکان مؤسس سلسله ساسانى ساخته شده و اولین معبد و آتشکده‏ اى است که سلسله ساسانى در اوج رواج دین و آئین زرتشتى در ایران بنا کرد. آتشکده نیاسر با شماره 316 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

این بنا نمونه کامل یک گنبد ساسانى است، بزرگى و عظمتى که در این چهار طاقى به چشم می خورد، از تعادل عناصر متشکل و توازن و هماهنگى ترکیب بنا نشأت می گیرد.

3-آتشكده بهرام:

آتشکده بهرام که در فهرست آثار معمارى معاصر يزد قرار دارد، ‌به همت زردشتيان يزد و پارسيان هند در سال 1313 خورشيدى تحت نظارت و سرپرستى آقاى ارباب جمشيد امانت بنا شد.

ساختمان اصلى در وسط حياطى بزرگ بر بلندى قرار دارد و آن را درختانى هميشه سبز احاطه کرده اند. حوضى مدور و بزرگ در محور ورودى بنا به آن زيبايى خاصى بخشيده است.

دانلود تحلیل بنای کولوسئوم در رم، تحلیل آتشکده، تحلیل آتشکده بهرام، تحلیل آتشکده در اصفهان، تحلیل آتشکده نیاسر، تحلیل نمونه موردی کلیسا، 

2

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول:پاورپوینت تحلیل و بررسی سه نمونه آتشکده به همراه پلانها و تصاویر

فرمت فایل:poverpoint
تعداد صفحات:73 اسلاید

حجم فایل:5 
مگا بایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 100000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *