آرشیو پاورپوینت‌های معماریتحلیل پلان معماریتحلیل و نمونه موردی بناهای تاریخی

پاورپوینت تحلیل و بررسی زیگورات چغازنبیل به همراه پلانها و تصاویر

کد:0401

پاورپوینت تحلیل و بررسی زیگورات چغازنبیل 

یکی از نیایشگاه های باستی در ایران ، نیایشگاه چغازنبیل است که در دوره عیلامی ها در خوزستان بنا شده است.

مکان جغرافیایی زیگورات چغازنبیل در 45 کیلومتری جنوب شهر شوش در نزدیکی منطقه باستانی هفت‌ تپه که از جاده شوش به اهواز قابل دسترسی است، می باشد. بلندی آغازین آن 52 متر و 5 طبقه بوده که امروزه ارتفاع آن 25 متر و تنها 2 طبقه و نیم از آن باقی مانده است.عموما ما برای جستجوی آغاز تاریخ و تمدن ایران به دوران هخامنشی  و یا ماد بازمی گردیم و اغلب بنای تاریخی مهم  و با قدمت زیگورات به فراموشی سپرده می شود.

 زیگورات به عنوان سترگ ترین اثر تمدن عیلام همچنان پابرجا ایستاده است تا بگوید که تمدن در این سرزمین، آن هم در پیشرفته ترین شکل خود، بسیار کهن تر از مادها و هخامنشیان است.تاریخ عیلامیان که حالا بزرگ ترین یادگارشان در این کهن دیار، بر کنار رودی در خوزستان، باشکوه و پرصلابت سر به آسمان ساییده است، از سال 2225 پیش از میلاد آغاز می شود و تا 645 پیش از میلاد ادامه می یابد.

چغازنبیل واژه ای محلی و مرکب از دو واژه “چغا” (در زبان لری به معنی تپه) و “زنبیل” (به معنی سبد) است که اشاره ای است به مکان معبد که تپه بوده و آن را به زنبیل واژگون تشبیه می کردند. این مکان نزد باستان شناسان به “دور-اونتش” (به معنای دژ اونتش) معروف است. اونتاش گال پادشاه ایلام یا عیلام باستان است که دستور ساخت این شهر مذهبی را داده‌ است.

بنای چغازنبیل در میانه این شهر واقع شده و مرتفع ترین بخش آن است. در حمله سپاه خونریز آشور، تمدن ایلامی ویران گردید. سده های متمادی این بنا در زیر خاک به شکل زنبیلی واژگون مدفون بود تا اینکه به دست رومن گیرشمن فرانسوی در زمان پهلوی دوم از آن خاکبرداری گردید.

تحلیل ارگ بم، ارگ سمنان، پروژه تحلیل فضای شهری، پروژه‌ی ابنیه‌ی تاریخی، تحلیل خانه عامری‌ها، تحلیل کبوترخانه‌ها ، تحلیل گرمابه، تحلیل خانه‌های تاریخی کاشان، تحلیل طاق پیروزی در پاریس، تحلیل و بررسی بادگیر، تحلیل زیگورات چغارنبیل، تحلیل و بررسی پاسارگاد، تحلیل و بررسی سی و سه پل، تحلیل کاخ عالی قاپو، تحلیل کاروانسرا، تحلیل آب انبارها

Untitled

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول: پاورپوینت تحلیل و بررسی زیگورات چغازنبیل به همراه پلانها و تصاویر

فرمت فایل:poverpoint
تعداد صفحات:79 اسلاید

حجم فایل:6 
مگا بایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 100000 تومان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *