آرشیو پاورپوینت‌های معماریتحلیل پلان معماریتحلیل و نمونه موردی بناهای تاریخی

دانلود پاوروینت تحلیل خانه بروجردی ها به همراه پلانها و تصاویر

پاوروینت تحلیل خانه بروجردی ها

کد:0313

 تاریخچه خانه بروجردی ها

خانه بروجردی‌ها از آثار تاریخی شهر کاشان است. این بنا در محلهٔ سلطان میراحمد واقع است و در نیمهٔ دوم قرن ۱۳ هجری ساخته شده و تحت شماره ۱۰۸۳ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده‌است. این خانه با بادگیرهای قرینه هلالی شکل زیبایی بر بام تالار و کلاه فرنگی روی آن یکی از زیباترین جلوه‌های معماری ایرانی را به معرض نمایش می‌گذارد. به طوری که در کتیبه چهار طرف تالار آن آمده است ، ساخت بنا به سال ۱۲۹۲ ه-ق باز می‌گردد.

تحلیل خانه بروجردی ها

نقاشی‌های ارزنده و گچ‌بری‌های این خانه، زیر نظر کمال‌الملک، نقاش بزرگ ایران اجرا شده‌است. بانی این خانه، حاج سید حسن نطنزی از بازرگان‌های نطنزی مقیم کاشان و معمار آن استاد علی مریم کاشانی بوده‌است. خانه بروجردی اکنون محل اداره میراث فرهنگی کاشان است.

زمانی که مرحوم حاج سیدحسن نطنزی (مشهوربه بروجردی) تاجر معروف فرش کاشان دختر همکارش مرحوم حاج سید جعفر نطنزی را برای پسر خود سید مهدی خواستگاری کرد، خانواده دختر(که درخانه فعلی طباطبایی های کاشان زندگی می کردند) ساخت خانه ای درشان و موقعیت اجتماعی شان را برای محل زندگی دخترشان شرط این ازدواج قراردادند.

تحلیل خانه بروجردی ها

خانواده بروجردی ازمعروف ترین معمار شهر(استادعلی مریم کاشانی)درخواست کردند که خانه مورد نظر را بسازد. استاد بعد از به پایان رساندن سفت کاری خانه برای انجام نازک کاری و تزیینات از برجسته ترین هنرمندان نگارگر شهر دعوت به عمل آورد و این هنرمندان داستان ها و روایات عاشقانه خمسه نظامی وهفت پیکرجامی را در جای جای طاق ها و رواق ها به تصویر کشیدند. ساخت این خانه حدود 18 سال توسط 25 نفر معمار و هنر مند به طول انجامید. و درزمان حکومت ناصرالدین شاه 1280-1292 ساخته شد و اکنون حدود 130 سال از عمر این خانه سپری شده.

خانه تاریخی بروجردی های کاشان از نظر محبوبیت جاذبه توریستی به عنوان انتخاب برتر یونسکو در سال 2015 و 2016 اعلام شد.

تحلیل خانه‌های تاریخی، تحلیل نمونه موردی اماکن تاریخی، تحلیل خانه‌های تاریخی کاشان، تحلیل خانه لاری‌ها ، تحلیل خانه بروجردی‌ها، تحلیل خانه مرعشی در شوشتر، تحلیل خانه مستوفی در شوشتر 

Untitled

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول:دانلود پاوروینت تحلیل و بررسی خانه بروجردی ها به همراه پلانها و تصاویر

فرمت فایل:powerpoint
تعداد صفحات:47
اسلاید
حجم فایل:2
مگا بایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 100000 تومان

پاوروینت تحلیل خانه بروجردی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *