آرشیو پاورپوینت‌های معماریتحلیل پلان معماریتحلیل پلان موزهتحلیل و نمونه موردی موزهنمونه موردی موزه

دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی موزه کیمبل اثر لویی کان به همراه پلانها و تصاویر

نمونه موردی موزه خارجی

تحلیل پلان موزه کیمبل

کد:0139

این موزه در باغی قرار دارد که اطراف آن را زمین وسیعی احاطه کرده است . بنابراین تصمیم گرفته می شود که ساختمان آن در سطح افق گسترش یابد و برای ایجاد روشنایی طبیعی ، از نور گیر های سقفی استفاده شود . اشیای موزه در مجموع از آثار نسبتاً ظریف مربوط به قرن نوزدهم و قبل از آن تشکیل شده اند و چون نور فضا های موزه به طور طبیعی تامین می شود ؛ لذا لویی کان تصمیم می گیرد اشیای آن را نیز با نور طبیعی در معرض دید قرار دهد . بنابراین از دو طریق نور را به داخل هدایت می کند . یکی نور نقره ای رنگ آسمان که از شبکه های آلومینیومی گذشته وانعکاس آن از صفحات منحنی شکل به فضا های داخلی می رسد و دیگر نور سبز رنگ که از انعکاس نور خورشید بر روی برگ های درختان و گیاهان باغچه واقع در سه حیاط و صفحه های منحنی به داخل موزه سرایت می کند . البته این شبکه های آلومینیومی و صفحه های منحنی به خاطر انتشار بهتر نور و ایجاد روشنایی یک دست به کار گرفته شده اند .

تحلیل پلان موزه کیمبل

موزه هنری کیمبل از زیباترین ساختمانها در جهان است که در زمره کلاسیکهای تمام دوران است  لوئی کان به دلیل حساسیتش نسبت به نور در طراحی به شاعر نورپرداز معروف شده است این موزه چکیده تمام طراحیهای خوب نور پردازی میباشد.
از قدیم نور پردازی موزه های هنری با شک و تردید همراه بوده است زیرا اشعه ماورائ بنفش موجود در نور خورشید تاثیر مخرب بر عناصر موجود در آن بخصوص در نقاشیها دارد ، کان برای این کار ملایمترین نور را انتخاب کرد که اولا” تاثیر مخرب نداشته باشد و دوما” در صورت وجود به کمترین مقدار باشد.

این موزه از یک سری طافهای مدور بتونی متصل به یکدیگر تشکیل شده است که یک نور گیر سقفی شفاف در امتداد برامدگی هر طاق قرار دارد. نور از طریق اتصالات نور طبیعی معلق که زیر نورگیر سقفی است بازگرداننده و تسویه میشود . اتصالات شامل قابی است که صفحه ای فلزی به آن متصل شده و دارای سوراخهای ریز است که اجازه نفوذ مقداری نور را داده تا هر گونه کنتراست شدید ممکن بین قسمتهای تحتانی اتصالات و اطراف آن را تحلیل کند .

فضای ورودی موزه کیمبل که در آن نحوه هرس درختان طوریست که برای انتقال دید از محیط بسیار روشن خارج به محیط داخل به صورت چتر هرس شده اند.
نورگیر کلرستوری
نحوه اسقرار عمودی است و نسبت به نورگیرهای سقفی که بصورت افقی هستند نور کمتری را دریافت میکنند که با تعیین موقعیت آنها و یا به وسیله احداث سایه بان در آن میتوان از تابش مستقیم آفتاب به داخل جلوگیری کرد.

تحلیل پلان موزهتحلیل پلان موزه کیمبل

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول:دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی موزه کیمبل اثر لویی کان به همراه پلانها و تصاویر

فرمت فایل:powerpoint
تعداد صفحات:40 اسلاید
حجم فایل:2 مگا بایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 100000 تومان

تحلیل پلان موزه کیمبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *