آرشیو پایان‌نامه‌های معماری

مطالعات طراحی مجمموعه فرهنگی ورزشی به همراه با نقشه های اتوکدی کامل

مطالعات طراحی مجمموعه فرهنگی ورزشی

مطالعات طراحی مجمموعه فرهنگی ورزشی به همراه با نقشه های اتوکدی کامل

کد: c_82

  چکیده

 بی تردید بزرگترین نعمتی که پروردگار بر بندگان ارزانی داشته است، نعمت حیات است و “زیست” هدیه خالق است بر مخلوق، وپس از آن ،آن نعمتی که طعم این زیستن را بر بشر گوارا می سازد، نعمت سلامتی است، سلامتی جسم وروح، که به حقیقت درک لذات هستی و بهره های مادی و معنوی این دنیا بدان وابسته است و سلامتی همان نعمتی است که بشر از سر بی خبری تا فقدان آن حاصل نگردد، به ارزش آن پی نبرده وچه بسا که در شکرگذاری وحفظ آن کوتاهی کند.

صحبت از اهمیت ورزش در زندگی فردی واجتماعی است که دستورات اسلامی نیز متضمن این موضوع می باشد. در اسلام برای انسان به عنوا ن اشرف مخلوقات، شأن و ارزش ویژه ای در نظر گرفته شده و باید همت ورزید تا در جهان هستی با بهره مندی از نعمات الهی به پرورش جسم از یک طرف و ارتفاء معنوی روح از سوی دیگر پرداخت و با برخورداری از سلامت کامل زندگی نمود

هر فعالیتی که توسط انسان صورت می گیرد اساسا متکی به فرهنگ است وفرهنگ نتیجه مقررات نامدون (عرف ) ،عادات ،آداب ورسوم ،سنت ها ،سبک ها وشیوه های متداول زندگی است . معماری بافضاهایی سروکارداردکه انواع فعالیت ها رادرچهارچوب های متفاوت درآنها اتفاق می افتد وبه فضا معنی ومفهوم می بخشد .

و ما در مروری کوتاه به این مهم دست یافتیم که امروزه ورزش دیگر تنها یک تفریح نیست و زندگی مردم وبرنامه ریزی دولت ها را تحت تأثیر خود قرار داده است وبه یک فرهنگ تبدیل شده است.ومردم به جایگاه ورزش پی برده اند ودر طول برنامه روزانه خود جایی برای ورزش بازکرده اند

اما هم زمان با روند رو به رشد جمعیت، و گسترش جوامع و تغییر نیازها و خواسته های جامعه بشری نهاد تفریح و ورزش نیز از خانواده، متوجه مسئولان و برنامه ریزان جامعه شده است و تربیت بدنی به صورت یک علم و نهاد اجتماعی و فرهنگ  در آمده است. تربیت بدنی در حقیقت علمی است که به وسیله یک سری ابزار و وسایل فیزیکی به پرورش قوای جسمانی، عقلانی، روحانی، اجتماعی، عاطفی افراد پرداخته و پیشرفت و تعالی انسان در تمام ابعاد وجودی کمک می‍کند.

وجود سازمان یافته تربیت بدنی و حمایت دولت از آن ، علاوه بر سلامت جامعه، تا حد زیادی در مبارزه با مفاسد اجتماعی، و تهاجم فرهنگی مؤثر است. یادمان باشد که امروزه سن اعتیاد به 16 سال تقلیل پیدا کرده و به گفته یک کارشناس مسائل اعتیاد ، طول زمان دسترس به مواد مخدر فقط 10 دقیقه است. افسردگی و بیماری‍های روانی شایع شده و آمار خودکشی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، هر چند کلام خوشایندی نیست، ولی واقعیتی است که امروز با آن دست بگریبانیم و شاید توجه به امر ورزش، مرهمی باشد به این درد اجتماعی و فرصتی برای پرورش روحی و بدنی نسل جوان و زمینه ‍ساز موفقیت‍های و پیش‍رفت‍های آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و … باشد.

در این زمینه، گام ابتدایی، ایجاد فرهنگ شناخت ورزش در میان همه اقشار و ترغیب افراد برای روی آوردن به برنامه های ورزشی وتسهیل دسترسی ایشان از این امکانات است و قدم بعدی توسعه و گسترش ورزش در جامعه است که نیاز به  ابزاری دارد که مهم‍ترین ان تخصیص بودجه و اعتبار کافی می‍باشد که اساساً تأمین این امکانات، اهرم‍هایی ابتدایی برای جذب بیش‍تر از افرادی است که تمایل به پرورش جسمانی و فراغت روحی دارند.

تا اینجا به اهمیت نقش ورزش در جامعه اشاره کرده و اینک وقت آن است که نظری به رابطه این مهم با معماری داشته باشیم، دو مفهومی که شاید در نگاه اول، هیچ ارتباطی میان آن‍ها یافت نشود، ولی با کمی نگاه موشکافانه تر و دقیق‍تر از تأثیر به سزا و مهم این رو به یکدیگر، آگاه خواهیم شد.

ورزش جمعی برخلاف ورزش فردی کاملاً وابسته به “مکان” است، که البته در معماری ، کلمه “فضا” واژه مناسب‍تری برای این مفهوم است و معماران در مقایس‍های خرد و کلان این مهم را به عهده دارند.

در بسیاری از کشورهای جهان ورزش نه به عنوان یک تفریح که جزئی از زندگی مردم است وچه بسیار اشک ها ولبخندهایی که همین مسابقات بر چهره مردم نشانده است.

به هر حال باید گفت که امروزه ساخت ورزشگاه‍ها و استادیوم‍ها ، رو به فزونی است و این مسابقات عرصه مناسبی را برای هنرمندی معماران از یک سو و سرمایه گذاری‍های کلان از سوی دیگر فراهم آورده است، امروز بیش از 9000 استادیوم در سر تاسر جهان وجود دارد که بیش‍ترین تعداد مربوط به قاره اروپا با 3803 باشگاه ورزشی است که در این میان اسپانیا با 471، آلمان با 462 و فرانسه با 282 استادیوم، رتبه‍های اول تا سوم را دارند البته در سطح جهان، برزیل با 580 باشگاه ورزشی در صدر است.و تعداد باشگاه‍های ورزشی در کشور ما 27 عدد می‍باشد که شاخص‍ترین آن استادیوم 100هزار نفری آزادی است، که این تعداد ورزشگاه در مقابل دیگر کشورهای آسیایی، نظیر کره‍جنوبی با 207 ورزشگاه و ژاپن با 116 استادیوم رقم بسیار ناچیزی است.

پس با توجه به اینکه  نیاز به مکان های ورزشی بیشتر شده واین موضوع  مارا برآن داشت یک مجموعه ورزشی طراحی کنیم که درآن خدمات فیزیوتراپی وحرکت درمانی نیز عرضه گردد.شایان ذکر است برای اینکه این مجموعه باکمترین نقایص طراحی گردد ما مجموعه های مشابه را مورد تحلیل و بررسی قرار داده ایم وسعی کرده ایم این مجموعه ادقامی ازتکنولوژی مدرن با طراحی باستانی باشد .

دانلود مطالعات مجموعه ورزشی جانبازان و معلولین، مطالعات مجموعه فرهنگی آموزشی جوانان، دانلود مطالعات مجموعه ورزشی فرهنگی + پلان، دانلود مطالعات باشگاه سوارکاری + پلان، دانلود رساله مجموعه فرهنگی ورزشی به همراه پلان، دانلود رساله مجموعه ورزشی+ پلان، دانلود مطالعات مجموعه ورزشی بانوان و کودکان، دانلود مطالعات پارک آبی، دانلود مطالعات مرکز ورزش‌های آبی، دانلود مطالعات مجموعه ورزشی + پلان، دانلود رساله مجموعه ورزشی فرهنگی، رساله مجموعه علمی ورزشی بانوان

برای دانلود فهرست مطالب اینجا کلیک کنید.

 

مطالعات مجموعه فرهنگی ورزشی

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول  :مطالعات طراحی مجمموعه فرهنگی ورزشی به همراه با نقشه های اتوکدی کامل

فرمت فایل :ورد
تعداد صفحات:110صفحه
حجم فایل:8 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 300000 تومان

مطالعات طراحی مجمموعه فرهنگی ورزشی

مطالعات طراحی مجمموعه فرهنگی ورزشی به همراه با نقشه های اتوکدی کامل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *