سایر رشته هامدیریت

دانلود پایان نامه بيكاري و ايجاد فرصت‌هاي شغلي در صنوف

کد:B_157

پيشگفتار

در حال حاضر مسأله بيكاري، به ويژه براي جوانان، از معضلات بسيار مهم كشور محسوب مي شود و در تمامي برنامه ها و سياست‌گذاري‌هاي كشوري و منطقه اي از محورهاي اساسي محسوب مي گردد. ايجاد اشتغال، توسط دو بخش دولتي و خصوصي انجام مي‌گيرد و در وضعيت كنوني كشور، با توجه به محدود بودن توانايي جذب آنان در مراكز دولتي، راهي جزء به كارگماري آنان در بخش خصوصي و خود اشتغال وجود ندارد. با توجه به اينكه عمده فعاليت‌هاي بخش خصوصي كشور و ايجاد خود اشتغالي ها در كسب و كارهاي كوچك و متوسط در قالب انواع صنوف توليدي، خدمات فني، خدماتي و توزيعي انجام مي گيرند و همچنين امروزه اين كسب و كارها به دليل ويژگي هاي خاصي (چون انعطاف پذيري بيشتر، تربيت نيروي كار ماهر، صرفه جويي در مصرف سرمايه و سرمايه كمتر، امكان اشتغال افراد جوان، سالمندان، زنان، كاركنان پاره وقت و حتي افراد معلول، وابستگي ناچيز به محصولات خارجي و صرفه جويي در استفاده از ارزهاي خارجي بر مشكلات روزافزون حاصل از بيكاري، سه توصيه اصلاح قوانين بازار كار، تشويق بخش خصوصي و اعمال مديريت بهينه بر منابع نفتي را به كشورهاي منطقه ما ارايه كرده اند كه در آن به برنامه تشويق بخش خصوصي به فعاليت هاي كسب و كارهاي كوچك و متوسط متمركز شده اند.

به دليل اين كه فعاليت هاي توليدي و خدمات فني صنوف از فعاليت‌هاي زيربنايي و مولد كشور محسوب مي شوند، بنابراين اين مطالعه مسايل اشتغال زايي و ايجاد فرصت هاي شغلي را در صنوف توليدي و خدمات فني كشور مورد بررسي قرار مي دهد. اشتغال زايي در صنوف توليدي و خدمات فني از ديدگاه خرد (واحدهاي صنفي) و همچنين از ديدگاه كلان (بخش صنوف كشور) بررسي شده است. فصل اول شامل تعاريف بيكاري و انواع آن، فصل دوم وضعيت فعاليت و تحولات واحدهاي صنفي كشور توأم با اشتغال آن ها از لحاظ توسعه، ايجاد و جايگاه آن ها در بازار كار كشور پرداخته شده است و در اين فصل واحدهاي صنفي با بيشترين توان اشتغال زايي توسط شاخص‌هاي متنوعي مورد شناسائي قرار مي گيرند. فصل سوم در سطح كلان عوامل مؤثر بر توسعه صنوف توليدي و خدمات فني و فرصت هاي شغلي آن ها، به تفكيك عوامل دروني و بيروني مورد بررسي قرار مي گيرند. فصل آخر در سطح خرد، هر كدام از واحدهاي صنفي در صنوف توليدي و خدمات فني به صورت تحقيق ميداني، با استفاده از پرسشنامه جهت اولويت بندي مسايل و مشكلات و راه كارهاي اشتغال زايي آنان مورد بررسي قرار گرفته اند.

انواع بيكاري

اشتغال نيروي انساني مهمترين و اصلي ترين هدف برنامه ريزي در هر كشور است چون داشتن كار يك حق اوليه، قانوني و فطري است و بدون آن زندگي فردي و اجتماعي تأمين نمي شود، چه بيكاري نوعي بيماري و زمينه ساز بسياري از نابسامانيها و مشكلات مي باشد.

بيكاري بيشتر در شهرها رخ مي نمايد چون افراد بيكار به هر علت و در هر جا كه باشند جهت كاريابي دير يا زود راهي شهرها مي شوند ما بنا به اهميت مسأله اشتغال و مخاطرات گونه هاي مختلف بيكاري (جهت آماده شدن زمينة مباحث اصلي) فهرست وار به انواع بيكاري اشاره مي نمائيم:

1- بيكاري آشكار

2- بيكاري پنهان

3- بيكاري فصلي

4- كم كاري

5- بركناري

6- نه كاري و ناكاري (مشاغل غير رسمي)

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول :دانلود پایان نامه بيكاري و ايجاد فرصت‌هاي شغلي در صنوف 

قیمت: 3 هزارتومان

فرمت فایل :ورد
تعداد صفحات:52صفحه
حجم فایل:98کیلوبایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 60000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *