سایر رشته هاکامپیوتر و IT

دانلود پايان نامه كامپيوتر آتاماتون سلولي، آتاماتون يادگير، و کاربرد آنها

کد: B_15

1-1-مقدمه
بدون  شك گسترش روز افزون علم چه در تئوري و چه در كاربرد، انسانها را موظف كرده زمينه هاي مختلف علوم را چه در سطح و چه در عمق گسترش دهند. در مورد آتاماتون سلولي و نيز آتاماتون يادگير و كاربردهاي آنها در متون آكادميك سخن بسيار گفته شده و در اين مجموعه ناچيز سعي شده با معرفي آنها و چند نمونه از كاربردهايشان، كليد ورود به اين زمينه بي انتها بدست آورده شود. آتاماتون سلولي مدلي است گسسته كه در تئوري شمارش پذيري، رياضيات و علوم نظري كاربردهاي زيادي دارد. شايد در سال 1940 كه STANISLAW ULAM در حال تحقيق در ازمايشگاه ملي LOS ALAMOS بود هرگز تصور نمي كرد كه روزگاري، مطالعه او روي شبكه هايي منظم با  عناصري تاثير پذير از يكديگر تا حد بي حد گسترش يابد. چنانچه از اين مباحث بگذريم، نخستين چيزي كه چارچوب آتاماتون سلولي را شكل ميدهد عناصري سلولي شكل هستند كه رفتار هر يك از اين سلولها متاثر از وضعيت فعلي خود و همسايگانش مي باشد. اتاماتون سلولي ميتوان چندين بعد داشته باشد و هر سلول مي تواند پذيرای چندين حالت باشد. در فصل 2 اين مجموعه سعي شده ضمن تعريف آتاماتون سلولي تعدادي اندك از انواع آنها و نيز كاربردهايشان ذكر شود.
در فصل 3 نيز سعي شده ضمن تعريف آتاماتون يادگير، چند نوع از آنها ونيز نمونه هايي از يكي از انواع ان معرفي شود. در واقع اتاماتون يادگير يك ماشين حالتي است كه براي حل مسائل پيچيده و بهينه سازي و كنترل كردن مسائل قطعي، تصادفي و ياسيستمهاي نا مشخص بكار مي رود. براي يادگيري آتاماتون محيط نقش اساسي در پاسخ دهي و مطلع كردن آتاماتون دارد. در فصل 4 مدل مخفي ماركوف به تفصيل مورد بررسي قرار گرفته است. دليل اين امر شباهت بسيار بين مدل مخفي ماركوف و آتاماتون سلولي مي باشد.
در فصل پنجم در مورد كاربرد آتاماتون يادگير در تناظر گرافها سخن گفته شده است. اهميت اين كاربرد هنگامي بر ما مشخص مي شود كه بدانيم طبق روشهاي كلاسيك BACK TRACKING ، تعيين تناظر بين دو گراف داراي پيچيدگي زماني O(n!) خواهد بود!  و در نهايت در فصل ششم، 10 برنامه كاربردي كه آتاماتونهاي سلولي مختلفي راشبيه سازي كرده اند به همراه كد منبعشان معرفي شده اند تا ضمن درك بهتر آتاماتون سلولي و نحوه عمل ان بتوان از نمونه كوچكي از كاربردهاي آن آگاه شد. در نهايت و در ضميمه، اصل منابع اينترنتي اين مجموع آورده شده است. تا چنانچه با گذر زمان آدرس آنها تغيير كند، بتوان براي يافتن مطالبي بيشتر به اين مراجع دسترسي داشت. لازم به ذكر است در اين مجموعه در موقعيتهایي به اين منابع ارجاع شده كه مطالب تنها جنبه تعريفي داشته و اين تعريفها بين مراجع مختلف استاندارد مي باشند . انتخاب اين منابع از سايتهاي اينترنتي تنها به دليل جمع و جور  بودن و نيز نگارش ساده و در عين حال مختصر و مفيد آنها مي باشد.

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول:  دانلود پايان نامه  كامپيوتر آتاماتون سلولي، آتاماتون يادگير، و کاربرد آنها 
قیمت: 3 هزار  تومان
فرمت فایل :ورد
تعداد صفحات:140صفحه
حجم فایل: 4.648 مگا بایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 60000 تومان

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *