پروژه تنظیم شرایط محیطی

دانلود پروژه انرژی خورشیدی

کد: A_34

مقدمه

   تحقیقات و اختراعات وبهره گیری ازانرژی های مختلف از اساسی ترین و مهمترین گام هایی هستند که انسان ها در طول تاریخ در راه پیشرفت جوامع خود برداشته اند رشد علم و صنعت و فن آوری درجهان امروز، روش های مختلف استفاده از انرژی را که در دوران قبل از انقلاب صنعتی معمول بود دگرگون کرده و شناخت منابع انرژی های جدید تحولی عظیم در توسعه صنعتی وتکامل اجتماعی بشر به وجود  آورده است .

خورشید عامل و منشاء انرژی های گوناگونی است که در طبیعت موجود است از جمله: سوخت های فسیلی که در اعماق زمین ذخیره شده اند، انرژی آبشارها وباد، رشد گیاهان که بیشتر حیوانات و انسان برای بقای خود از آنها استفاده می کنند، مواد آلی که قابل تبدیل به انرژی حرارتی و مکانیکی هستند، امواج دریا ها، قدرت جزر ومد که براساس جاذبه و حرکت زمین به دور خورشید و ماه حاصل می شود، اینها همه نمادهایی از انرژی خورشید هستند. انرژی هسته ای را می توان یک استثنا کلی دانست، با اینکه امروزه یکی از منابع مهم تولید انرژی در جهان شناخته شده است. انرژی هسته ای احتیاج به فن آوری بسیارپشرفته و پر هزینه دارد که در موقع استفاده از آن، خطرات احتمالی و مضرات آن را نیز باید مد نظر داشت.

با مطالعه در تاریخ زندگی انسان ها ، مشاهده می شود که انرژی قابل استفاده برای انسان نخستین ، تنها قدرت بدنی او بود. مدت ها گذشت تا توانست با رام کردن حیوانات و به خدمت گرفتن سایر انسان ها و همچنین سوزاندن درختان، احتیاجات خود را برطرف کند. بالاخره انسان با دستیابی به منابع سوخت های فسیلی مثل زغال سنگ و نفت وگاز قدرت مادی خویش را به طرز بی سابقه ای افزایش داد.

استفاده از قدرت باد در آسیاب ها و توربین ها و کشتی رانی و بکارگیری انرژی آب در چرخ ها و توربین های آبی، پس از گسترش معلومات علمی و فن آوری بشر امکان پذیر شد. دستیابی به قوانین فیزیکی واصول علمی انرژی های مختلف و نحوه استفاده های گوناگون ازآنها، زندگی بشر را راحت تر و طرز فکر او را متوجه مادیات ساخت.

وابستگی شدید جوامع صنعتی به منابع انرژی بخصوص سوخت های نفتی وبکارگیری و مصرف بی رویه آنها ،منابع عظیمی را که طی قرون متمادی در لایه های زیرین زمین تشکیل شده است تخلیه می نماید با توجه به اینکه منابع انرژی زیر زمینی با سرعت فوق العاده ای مصرف می شوند ودر آینده ای نه چندان دور چیزی از آنها باقی نخواهد ماند، نسل فعلی وظیفه دارد به آن دسته از منابع انرژی که دارای عمر و توان زیادی هستند روی آورده و دانش خود را برای بهره برداری از آنها گسترش دهد .

خورشید یکی از دو منبع مهم انرژی است که باید به آن روی آورد زیرا به فن آوری های پیشرفته و پر هزینه نیاز نداشته و می تواند به عنوان یک منبع مفید و تامین کننده انرژی در اکثر نقاط جهان به کار گرفته شود. به علاوه استفاده از آن بر خلاف انرژی هسته ای ، خطر و اثرات نامطلوبی از خود باقی نمی گذارد و برای کشورهایی که فاقد منابع انرژی زیرزمینی هستند مناسب ترین راه برای دستیابی به نیرو ورشد و توسعه اقتصادی می باشد.

ایران با وجود اینکه یکی از کشورهای نفت خیز جهان به شمار می رود و دارای منابع عظیم گاز طبیعی نیز می باشد ، خوشبختانه به علت شدت تابش خورشید در اکثر مناطق کشور، اجرای طرح های خورشیدی الزامی و امکان استفاده از انرژی خورشید در شهرها و شصت هزار روستای پراکنده در سطح مملکت، می تواند صرفه جویی مهمی در مصرف نفت وگاز را به همراه داشته باشد.

فن آوری ساده، آلوده   نشدن هوا و محیط زیست و از همه مهم ترذخیره شدن سوخت های فسیلی برای آیندگان ، یا تبدیل آنها به مواد و مصنوعات پر ارزش با استفاده از تکنیک پتروشیمی ، از عمده دلایلی هستند که لزوم استفاده از انرژی خورشید را برای کشور ما آشکار می سازد.

تبدیل انرژی خورشید به هر شکل مطلوب می باشد ولی امکانات اقتصادی طرح های مختلف باید دقیقا سنجیده شود . امروزه استفاده از انرژی حرارتی خورشید برای گرم کردن منازل، از لحاظ فن آوری امکان پذیر می باشد. از نظراقتصادی نیز به علت افزایش روزافزون قیمت سوخت های فسیلی وسایر منابع انرژی وتلاش متخصصین در کاهش هزینه مواد اولیه ولوازم مورد نیاز برای جمع آوری حرارت وپرتوهای خورشیدی محققین ودانشمندان را در جهت مطالعه و بهینه سازی سیستم های خورشیدی تشویق نموده و به پیشرفت های مهمی هم دست یافته اند مراکز و سازمان های معتبر علمی و پژوهشی  جهان نیز همه ساله سمینارها و کنفرانس های مختلفی را در رابطه با مسائل انرژی، بخصوص انرژی خورشیدی تشکیل داده و تبادل اطلاعات از پژوهش های جدید را ممکن می سازند. امید است در ایران هم تشکیل چنین سمینارها و سخنرانی ها ، مردم را با روش های استفاده از انرژی خورشیدی آشنا ساخته وکاربرد آنها رامیسر سازد.

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول: دانلود پروژه انرژی خورشیدی
فرمت فایل : ورد
تعداد صفحات:76 صفحه
حجم فایل:1.334مگا بایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 100000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *