دانلود رایگان پروژه‌ معماری

دانلود رایگان پاورپوینت میدان سرخ روسیه

کد:F1

معرفی میدان سرخ

میدان سرخ در شهر مسکو، معروف ترین مکانی است که جهانیان از اتحاد جماهیر شوروی سابق و کشور روسیه فعلی می شناسند. میدان سرخ که در مجاورت کاخ کرملین ( مرکز فرمانروایی امپراطوران و تزارهای روس و پس از آن ) قرار گرفته، مرکزی ترین نقطه ی شهر مسکو به حساب می آید و عملاً خیابان های اصلی مسکو از این میدان منشعب می شوند. اینکه کاخ کرملین را در کنار رودخانه بسازند، هم از نظر رفت و آمد آبی، هم از نظر استفاده ی مستقیم از آب رودخانه و هم از نظر دفاعی و نظامی امری طبیعی بوده است. بنابراین میدان سرخ درست در مجاورت رودخانه ی مسکو قرار دارد. میدان سرخ مسکو یکی از معروف ترین میادین جهان است. این میدان با 695 متر طول، 130 متر عرض و مساحت تقریبی 90 هزار متر مربع پس از میدان تیان آن من پکن به عنوان دومین میدان بزرگ جهان شناخته می شود. بعضی ها فکر می کنند که این میدان پس از به قدرت رسیدن بلشویک ها در سال 1917 سرخ نامیده شده است اما این اندیشه نادرست است.

قدمت تاریخی روسیه به قرن نهم میلادی برمی گردد. در این زمان گروهی از وایکینگ ها به سمت جنوب شرقی، یعنی سرزمین های گرم تر سرازیر شدند و اولین حکومت رسمی خود را در سال 1019 میلادی در شهر کی یف امروزی بنا نهادند. مناطقی که تحت سلطه ایشان قرار داشت ” روس ” خوانده می شد و روسیه به معنی سرزمین روس هاست. نخستین سنگ بنای کاخ کرملین در سال 1367 میلادی گذاشته شد. در سال 1460 پس از آنکه ایوان کبیر به قدرت رسید و توانست حکومت مرکزی قدرتمندی درست کند، عملاً مسکو به عنوان پایتخت روسیه شناخته شد.


میدان سرخ در ابتدا بخشی از کاخ کرملین محسوب می شد و نام اولیه آن Poloye place بود. در قرن هفدهم این میدان را میدان سرخ نام نهادند که به زبان اسلاوی به معنی میدان زیبا است.
در سال 1689 میلادی پتر کبیر به سلطنت رسید. او دستور داد شهری زیبا در شمال غربی روسیه بسازند و نام آن را سن پیترزبورگ نهاد. شهر سن پیترزبورگ از سال 1711 میلادی به عنوان پایتخت روسیه انتخاب شد و تا سال 1917 که انقلاب بلشویکی بساط حکومت 272 ساله خاندان رومانوف را در هم پیچید، پایتخت روسیه بود و عملاً از محوریت مسکو کاسته شده بود. بلشویک ها پس از به قدرت رسیدن برای چندین سال درگیر جنگ های داخلی و خارجی گشتند و به ” سرخ ها ” معروف بودند. بنابراین در عین اینکه نام بسیاری از شهرها و اماکن را که مبنای مذهبی داشت یا به تزارها مربوط می شد را عوض کردند اما نام میدان سرخ همان که بود، ماند. از طرف دیگر سرخ ها ترجیح دادند که پایتخت اتحاد جماهیر شوروی را از سن پیترز بورگ به مسکو منتقل کنند.

 

اطلاعات پروژه

نام محصول: دانلود رایگان پاورپوینت میدان سرخ روسیه
فرمت فایل: powerpoint
تعداد صفحات:42اسلاید
حجم فایل:3 مگابایت

دانلود پاورپوینت تحلیل میدان آزادی

دانلود پاورپوینت تحلیل میدان تجریش

دانلود پاورپوینت تحلیل میدان توحید کرج

دانلود پروژه‌های تحلیل فضای شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *