آرشیو پاورپوینت‌های معماریتحلیل و نمونه موردی مجموعه فرهنگیدانلود رایگان پروژه‌ معماری

دانلود رایگان تحلیل و بررسی فرهنگسرای فرشچیان اصفهان

کد:F2

مرکز فرهنگي سينماي اصفهان (مجتمع فرهنگي فرشچيان) که طراحي آن به اواخر دهه شصت بازمي گردد، در زميني به مساحت 10هزار متر مربع مجاور رودخانه زاينده رود در محله يي با بافت نسبتاً جديد ساخته شده است. نقطه آغازين و ايده اوليه طراحي تصوير ذهني معمار از منظر پشتي پل خواجو در زمان برگزاري جشن هاي بزرگ صفوي است. در واقع سعي شده است که در اولين گام عناصر اصلي سازمان دهي فضاي برگزاري جشن ها با استفاده از آب نما، پل و رواق هاي اطراف به صورت انتزاعي بازسازي شود. پل ظريف و کوچک در ميان آب نما ، بازحضوري است از پل خواجو و رواق هاي اطراف پروژه با سازه مخصوص نشان دهنده خيمه ها و چادرهاي مهمانان پادشاه صفوي در زمان برگزاري جشن ها است.

به بيان ديگر خلوص و شفافيت فضاهاي معماري عصر صفوي و مکتب اصفهان، معمار را بر آن داشته تا با استفاده از آب نماي مرکزي علاوه بر اعلام حضور زاينده رود در نزديکي، با نمايش تصوير مجازي از حجم اصلي بنا که خود در پرسپکتيو و اندکي در دوردست واقع شده تقارني را که در امتداد محور طولي عرضه داشته با کمک آب نما به بعد سوم برده و در اين حال بيننده را با خود و اثر معماري تنها مي گذارد و او را به درون ساختمان دعوت مي کند.

نمونه خارجی فرهنگسرا، نمونه داخلی فرهنگسرا، فرهنگسرای نیاوران، فرهنگسرای نگارستان، فرهنگسرای ارسباران، دانلود مرکز فرهنگی جهان عرب، تحلیل خانه اپرای سیدنی، مرکز هنرهای نمایشی چین

02

اطلاعات پروژه

نام محصول : دانلود رایگان تحلیل و بررسی فرهنگسرای فرشچیان اصفهان

فرمت فایل :powerpoint
تعداد صفحات:52 اسلاید
حجم فایل:4 مگابایت

برای مشاهده پروژه‌های تحلیل فرهنگسراهای داخلی و خارجی اینجا  کلیک کنید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *