تازه‌های معماری ایران و جهان

دانشگاه ملکه الیزابت و بیمارستان رویال کودکان

اطلاعات پروژه

نام پروژه: دانشگاه ملکه الیزابت و بیمارستان رویال کودکان

معمار: گروه معماری IBI

محل اجرا: گلاسگو، انگلستان

سطح زیربنا: 170000 مترمربع

سال ساخت: 2015

دانشگاه ملکه الیزابت و بیمارستان رویال که توسط گروه معماری IBI  طراحی و ساخته شده است ، یکی از بزرگترین تحولات مراقبت های بهداشتی تاکنون در انگلستان است که بیش از 1300 تختخواب و یکی از بزرگترین بخش های اورژانس در اسکاتلند را تأمین می کند .

 

 

این تغییر خدمات قبلی را که در چهار بیمارستان جداگانه در سراسر گلاسگو بود به یک مجتمع واحد شامل یک بیمارستان 1010 تختخوابی ، بیمارستان کودکان 259 تختخوابی ، آزمایشگاه ها و مراکز پشتیبانی ترکیب می کند ، که همگی در یک زمین 3 هکتاری قرار دارند.

 

کارکردهای متمایز ساختمان از طریق سه شکل هندسی منحصر به فرد با الهام از بخش دریایی کلیدید بیان می شود: “کشتی” (بیمارستان کودکان) ، “حوض”(بیمارستان بزرگسالان) و “چراغ دریایی” (برج 100٪ تختخواب یک نفره).

در داخل ، دهلیزهای پر نور با غلافهای براق رنگی و روشن ، تصویر سنتی یک محیط بالینی را برطرف می کنند. این رویکرد غیر نهادینه در خارج از کشور تقویت می شود ، با پارک بزرگی که ورودی اصلی را در بر می گیرد و پارک کودکان در این نزدیکی هست که باعث ایجاد احساس مراقبت غیر قطعی می شود.

طرح واحد پرستاری استاندارد شده مسافت پیمودن را به حداقل می رساند و مشاهده بیمار را بهینه می کند و همچنین باعث می‌شود ظرفیت واحدهای مجاور در پاسخ به نیاز بیمار انعطاف پذیر باشد. علاوه بر تعیین یک معیار جدید در زمینه طراحی و تحویل مراقبت های بهداشتی ، دانشگاه ملکه الیزابت و بیمارستان رویال نیز تأثیر قابل توجهی در جامعه داشته و باعث احیای منطقه ای که قبلاً با کشتی سازی در ارتباط بوده و به ایجاد بیش از 400 شغل محلی کمک کرده است.

 

دانلود نمونه موردی بیمارستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *