پاورپوینت پروژه تحلیل و بررسی ارگ بم به همراه پلانها و تصاویر

پاورپوینت پروژه تحلیل و بررسی ارگ بم به همراه پلانها و تصاویر

کد:0390

در این پروژه به تحلیل و بررسی ارگ بم پرداخته  شده است:

معماری قلعه‌ای، معماری ویژه ای است که کاربردهای مختلفی داشته و از ویژگی‌های کهن تمدن ایرانی در فلات آسیای مرکزی و خاور نزدیک است. هرتسفلد، رئیس اسبق حفاری در ایران، سوابق این معماری را تا نیمهٔ دوم هزارهٔ قبل از میلاد دنبال کرده است. سابقهٔ ده مستحکم یا قلعه وار به شکل مربع را در دو هزار و پانصد تا سه هزار سال پیش  می‌توان جستجو کرد. در دوره هخامنشیان و پس از آن در دوران اسکندر مقدونی و سلوکیان نیز نمونه‌های فراوان آن در ایران وجود داشته است. این شیوهٔ ساختمانی توسط سغدیان به سایر نقاط جهان و از جمله ماوراءالنهر و آسیای شرقی منتقل شد.

پارت‌ها کلاً شهرهای خود را طوری می‌ساختند که کاملاً قابل دفاع باشند، بنابراین، در ساخت استحکامات شهر و قلعه و خندق دارای تجربهٔ فراوان بودند و ازآنجا که اوضاع ایران در آن دوران نظیر اوضاع اروپا در قرون وسطی بوده است، شهرها نه تنها در برابر هجوم بیگانگان بلکه در برابر فئودال‌های سرکش و مخالفان و سلاطین نیز می بایست از خود دفاع می‌کردند.

 

این ارگ عظیم و با شکوه در مسیر جاده ابریشم در  استان کرمان ساخته شده است . به باور مورخان  تاریخ ساخت ارگ بم به سده 5 پیش از میلاد برمیگردد و سالها مورد استفاده قرار گرفته است.

متاسفانه در  زلزله شدید بم در دی ماه سال 1382  ارگ بم  تقریبا به طور کامل از بین رفت .  اما این زلزله رازهای تازه هایی از ارگ را که در لایه های زیرین نهفته بودند برای باستان شناسان آشکار کرد.

در ارگ بم بهتر از هر جای دیگر، می توان ایده های بارزی از یک شهرک سنتی ایرانی یافت، که نشان دهنده بخش عمده ای از تحولات موجود در زمینه فنون ساخت و سیر تکوین و تکامل معماری اصیل ایرانی است و از این نظر منحصر به فرد می نمایاند. این راوی فرسوده از گذر دوران، بازگو کننده داستان تاریخ تمدن مردمان سده های دور و دراز این سرزمین است؛ مردمانی که با بهره گیری از عنصر خشت که قرون متمادی با آن قرین بودند، الگویی بی بدیل را خلق و شگفت انگیزترین قلاع باستانی را به اندازه یک شهر کوچک شکل بخشیدند.

تحلیل ارگ بم، ارگ سمنان، پروژه تحلیل فضای شهری، پروژه‌ی ابنیه‌ی تاریخی، تحلیل خانه عامری‌ها، تحلیل کبوترخانه‌ها ، تحلیل گرمابه، تحلیل خانه‌های تاریخی کاشان، تحلیل طاق پیروزی در پاریس، تحلیل و بررسی بادگیر، تحلیل زیگورات چغارنبیل، تحلیل و بررسی پاسارگاد، تحلیل و بررسی سی و سه پل، تحلیل کاخ عالی قاپو، تحلیل کاروانسرا، تحلیل آب انبارها

1

قیمت قبل از تخفیف 100000 تومان