دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی پاسارگاد

دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی پاسارگاد

پاسارگاد پایتخت اولین امپراتوری بزرگ آسیای غربی است که قلمرو حکومتش از سواحل شرقی مدیترانه و مصر، تا هند کشیده شده و اولین امپراتوری است که به تفاوت های فرهنگی اقوام مختلف ساکن در قلمرو حکومتی اش‏، احترام می گذاشته است. پاسارگاد به عنوان گواهی بر معماری هخامنشی، اختلاط فرهنگ های گوناگون را نشان می دهد.

مجموعه میراث جهانی پاسارگاد مجموعه‌ ای از آثار باستانی برجای‌ مانده از دوران هخامنشی است که در شهرستان پاسارگاد در استان فارس واقع شده‌ است. این مجموعه در برگیرنده ابنیه ای چون آرامگاه کوروش بزرگ، کاخ دروازه، پل، کاخ بار عام، کاخ اختصاصی، دو کوشک، آب نماهای باغ شاهی، آرامگاه کمبوجیه، استحکامات دفاعی تل تخت، کاروانسرای مظفری، محوطه مقدس و تنگه بلاغی است.

این مجموعه، پنجمین مجموعه ثبت‌شده در فهرست آثار میراث جهانی در ایران است که در نشست یونسکو که در تیرماه سال ۱۳۸۳ در چین برگزار شد به دلیل دارا بودن شاخص‌های فراوان با صد در صد آرا در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

در سال ۵۲۹ پیش از میلاد کوروش به قبایل سکاها در آسیای مرکزی (شمال شرق ایران) حمله کرد و در جنگ با ماساگت‌ها کشته شد. وی را در پاسارگاد دفن کردند.

به گفته نویسندگان باستانی، مانند هرودوت و آریان (گزنفون)، اسکندر آرامگاه کوروش را محترم شمرده و آن را بازسازی نمود. در دوره های بعدی، از تل تخت هم چنان به عنوان یک دژ بهره برداری می شد، حال آن که کاخ ها متروک شده و از مصالح آن دوباره استفاده شد. از سده هفتم به بعد، آرامگاه کوروش به نام آرامگاه مادر سلیمان خوانده می شد و به یک مکان زیارتی تبدیل شد.

تحلیل ارگ بم، ارگ سمنان، پروژه تحلیل فضای شهری، پروژه‌ی ابنیه‌ی تاریخی، تحلیل خانه عامری‌ها، تحلیل کبوترخانه‌ها ، تحلیل گرمابه، تحلیل خانه‌های تاریخی کاشان، تحلیل طاق پیروزی در پاریس، تحلیل و بررسی بادگیر، تحلیل زیگورات چغارنبیل، تحلیل و بررسی پاسارگاد، تحلیل و بررسی سی و سه پل، تحلیل کاخ عالی قاپو، تحلیل کاروانسرا، تحلیل آب انبارها

1

قیمت قبل از تخفیف 100000 تومان