دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی دو نمونه از مدارس قدیمی یزد

دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی دو نمونه از مدارس قدیمی یزد

کد:0395

در این پروژه  به تحلیل و بررسی  دو نمونه  از  مدارس قدیمی شهر یزد پرداخته شده است:

استان یزد غنی از آثار تاریخی است که البته کمتر مثل آثار تاریخی سایر استان های کشور شهرتی به هم زده اند. در هر کجای یزد نشانی از تاریخ و ردپای آن را می بینید. آثاری که در هیچ کجای دنیا نمونه ای برایشان یافت نمی شود. تاریخ در این شهر زنده است و نفس می کشد.

 

1-مدرسه ضیائیه:

مدرسه ضیائیه یا زندان اسکندر با نمای ساده و درب ورودی کوتاه می باشد، اما چون وارد صحن شوید بنای تاریخی با عظمتی از یادگارهای معماری اسلامی دوره مغول در برابر دیدگان شما ظاهر می شود. این مدرسه و نمونه های دیگری که در اعصار متفاوت در شهر یزد بنا گردیده، نشان از ارج و منزلت علم و دانش در این شهر است.

معماری گنبد این بنا بسیار قابل توجه است و می توان آن را نمونه خوبی از گنبدهای قرون هفتم و هشتم دانست.

2-  مدرسه مصلی:

مدرسه واقع در طبقه تحتانی بنا از سوی میرزا اسحق بیک حقیقت خانی یزدی در دوره شاه عباس اول صفوی احداث شده و در بزرگ منبت کاری نیز توسط وی وقف گردیده است. بانی عمارت چهارطاقی میانه صحن مصلی در کتب تاریخ یزد، مولانا مجدالدین حسن قاضی متوفی به سال 787 معرفی شده است. این بنا در کتب تاریخ یزد با عنوان مصلی جدید آمده است. این نام در قبال مصلی عتیق به این بنا داده شده است.

همچنین در این پروژه تمامی پلانها ، تصاویر برش ها و … مربوط به دو مدرسه فوق  قرار داده شده است و خدمت شما عزیزان ارائه گردیده است.

1

قیمت قبل از تخفیف 100000 تومان