دانلود پاورپوینت اقلیم معتدل و مرطوب

دانلود پاورپوینت اقلیم معتدل و مرطوب

اقلیم معتدل و مرطوب  در خاک ایران از بندر آستارا شروع شده و به صورت یک نوار باریک در حاشیه جنوبی دریای خزر بعد از عبور از گرگان در استان گلستان تا مرز کشور ترکمنستان امتداد می یابد. سواحل جنوبی دریای خزر با آب و هوای معتدل و بارندگی فراوان و پوشش گیاهی بسیار غنی از مناطق منحصر به فرد ایران است که البته این ناحیه با وجود عرض کم از دو قسمت مجزا تشکیل شده است :

  •  ناحیه جلگه ای: این ناحیه به صورت نوار باریکی در امتداد دریا گسترش پیدا کرده است و شهرهای بزرگ و مهم ( مانند رشت- لاهیان –رامسر- ساری و.. . ) وهمین طور کشتزارهای وسیع در این قسمت قرار گرفته اند.

 

  •   ناحیه کوهستانی: منظور از این ناحیه قسمت شمالی رشته کوه البرز است که کوهپایه های آن از درختان جنگلی پوشیده است.

مصالح مورد استفاده وهمچنین فرم ساختمان های سنتی در دو ناحیه جلگه ای و کوهستانی سواحل دریای خزر به علت متفاوت بودن شرایط اقلیمی و مصالح بوم آورد از یکدیگر تا حدودی متمایز می باشند.

عوامل مؤثر در آب و هواي اين منطقه عبارتند از : وجود كوه هاي البرز ، جهت قرار گرفتن آنها ، ارتفاع مكان ، نزديكي به دريا ، پوشش گياهي ، بادهاي محلي ، عرض جغرافيايي و پيش آمدن توده هواي شمالي و غربي ، كه در بين عوامل فوق نقش كوه ها و درياي خزر و بادها بيش از ساير عوامل است .

قیمت قبل از تخفیف 100000 تومان