دانلود تحلیل و بررسی چند نمونه خارجی دانشکده هنر و معماری به همراه تمامی پلان‌ها و تصاویر

دانلود تحلیل و بررسی چند نمونه خارجی دانشکده هنر و معماری به همراه تمامی پلان‌ها و تصاویر

در این پروژه  نگاهی به چند نمونه خارجی دانشکده هنر و معماری انداخته شده است .

1-دانشگاه هنر و معماری هاروارد:

فضای کار که به صورت  اتاقک های کوچک مخصوص هر دانشجو  پارتیشن شده  و فضای  خصوصی را  به وجود اورده ودر عین حال یک تعامل جمعی  و بصری را به همراه دارد . به عنوان مثال فردی که از پله ها حرکت می کند به راحتی می تواند دانشجویی را که در حال کار است ببیند.وجود نیم طبقه های مشرف نیز به  تعامل بصری بیشتر کمک می کند.

2-مدرسه معماری ندرلند در هلند:

مؤسسه معماري هلند به يك انسجام معماري دست يافته كه باوجود اجزاء مختلف به يك كليت جذاب و  محرك مي انجامد. اجزاي برنامه به گونه اي به هم متصل شده اند كه  كارآيي  مؤثر داشته باشند و در موارد لازم انطباق هاي ضروري را ايجاد نمايند. اجزاي اصلي مؤسسه  كه شامل موزه يا سالن نمايش، آرشيو، اتاق كنفرانس و ساختمان مديريت در4 ساختمان متفاوت قرار گرفته اند كه کارآيي هر كدام از اين ساختمان ها از روي ظاهر آنها قابل تشخيص است.

3-مدرسه معماری میس وندروهه:

آنچه که درنگاه اول به چشم می خورد وجود تقارن و تاکید به آن است.  نکته  قابل توجه دیگرتعریف یک ورودی باشکوه با پله که در مرکز بنا قرارگرفته و هدایت بصری وعملکردی مناسبی را  به داخل بنا می دهد. نوع  مصالح بکار رفته  شیشه  و نوار  فولادیست که  این  نوارهای  فولادی درسقف  تا  انتهای بام  کشیده  شده است  نکته دیگر فولاد  استفاده شده  درنما نقش استراکچررا نیز دارد . حجم بنا به صورت مکعب بوده و روند  تکراری  استفاده ازمصالح شیشه وفولاد درکل بنا به چشم می خورد.فضاهای داخلی به صورت بزرگ که با پارتیشن مجزاشده است وارتباط بین فضا هابه صورت مستقیم وجود دارد.این بنا که به کامیون میس وندروهه معروف است دارای ابعادی به طول وعرض و ارتفاع  220*120*18است.


4-دانشکده معماری کرنل:

چهار معمار بين المللي كه به عنوان فيناليست در مسابقة طراحي دانشكدة معماري، هنر و نقشه كشي دانشگاه كورنل دعوت شده بودند طرح  پيشنهادي خود را براي ساختن يك ساختمان 25 ميليون دلاري به هيأت داوران تقديم كردند. اين چهار فيناليست عبارت بودند از: پيتر زام نور، تام ماپن از معماران مورفوسيس (بيولوژيكي)، استيون هال و گروه تاد ويليامز و بيلي تسين. درنهايت طرح   پيشنهادي استيون هال برنده مسابقه و طرح بنا بود تا پاييز 2004 به پايان برسد.

قیمت قبل از تخفیف 100000 تومان