آرشیو پاورپوینت‌های معماریتحلیل پلان مجتمع مسکونیتحلیل پلان معماریتحلیل پلان و نمونه موردی مجتمع مسکونینمونه موردی مجتمع مسکونی

دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی آپارتمان مسکونی در رشت به همراه پلان‌ها و تصاویر

نمونه موردی مجتمع مسکونی

تحلیل پلان آپارتمان مسکونی در رشت

کد:0446

در شهر رشت به دلیل اشراف ساختمان‌ها به یکدیگر، آزادی استفاده از فضای مشاع و تراس برای ساکنین محدود شده و به مرور زمان، شاهد گذار از کیفیت از خانه‌های روستایی با فضاهای نیمه‌باز وسیع، به زندگی در فضای بسته درون آپارتمان هستیم. کیفیت زندگی شهری تقلیل یافته و واحدهای سکونتی مرسوم و معاصر کشور، اغلب با دیدگاهی مادی نگرانه و به‌دوراز ویژگیهای معمارانه ساخته میشوند. جایی که معمولاً کیفیت فضای زندگی فدای  قیمت ارزان‌تر و زمان سریع‌تر می‌شود. چالش پروژه ، تأمین کیفیت از دست رفته زندگی واحدهای مسکونی آپارتمانی، دریکی از پرتراکم‌ترین شهرهای ایران بود.

                           تحلیل پلان آپارتمان مسکونی در رشت

موقعیت زمین پروژه در ابتدا، یک ویلای مسکونی بود که در حیاط آن درختانی کهنسال وجود داشت.

درخواست کارفرما، استقرار تنوعی از تیپولوژی واحدهای مسکونی مشتمل بر واحدهای سه خوابه، چهارخوابه دوبلکس و یک پنت هاوس در طبقه فوقانی بود. این امر چیدمان واحدها و قرارگیری مناسب آنها بر روی‌ همدیگر را به امری چالش برانگیز و دشوار بدل کرده بود. علاوه بر آن جانمایی تعداد زیاد لوله‌های آب باران در میان تغییر مدام نوع واحدهای مسکونی در طبقات مختلف نیز مساله حل داکت‌ها و رایزرهای تاسیساتی را در مسیر ایجاد فضاهایی با کیفیت در بر داشت.

در طی مراحل طراحی این بنای مسکونی 5 طبقه، احترام به معماری بومی خطه گیلان و استفاده راهبردی از برخی شاخص‌های الگویی (فرم، مضمون، حالت) و عملکردی آن به عنوان شیرازه طرح، مد نظر قرار گرفت. معماری روستایی گیلان ، متشکل از اتاق‌هایی است که در میان ایوان‌ها و بالکن‌ها محصورشده. با توجه به اقلیم مرطوب و نیاز مبرم به تهویه ، این فضاهای نیمه ‌باز، بسیار کاربردی هستند و در حدود نیمی از سال ، بخش عمده زندگی در آنها جریان دارد . وجود بازشو های گوناگون در فضاهای بسته اتاق ، امکان کوران هوا را میسر می سازد.

تحلیل پلان مجتمع مسکونی 

تحلیل پلان آپارتمان مسکونی در رشت
تحلیل پلان آپارتمان مسکونی در رشت

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول: دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی آپارتمان مسکونی در رشت به همراه پلان‌ها و تصاویر

فرمت فایل:powerpoint
تعداد صفحات:60اسلاید

حجم فایل:7
مگا بایت

قیمت قبل از تخفیف 100000 تومان

تحلیل پلان آپارتمان مسکونی در رشت

دانلود رایگان تحلیل و بررسی اپارتمان مسکونی، پلان اپارتمان مسکونی،تحلیل پلان اپارتمان مسکونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *