آرشیو پاورپوینت‌های معماریتحلیل پلان معماریتحلیل و نمونه موردی پایانه مسافربری

دانلود پاورپوینت پایانه ی بین المللی ژاپن به همراه پلانها و تصاویر

دانلود پاورپوینت پایانه ی بین المللی ژاپن به همراه پلانها و تصاویر

کد:0369

در این پروژه به تحلیل یکی از پایانه های بین المللی بسیار مهم در ژاپن میردازیم.

پروژه یوکوهاما از نمودار سیرکولاسیون بدست آمده و هدفش حذف ساختار خطی فعلی اسکله ها و کیفیت جهت دار سیرکولاسیون بوده است. طرح بیش از آنکه به بنا به عنوان یک شیء نظر داشته باشد امتداد سطح شهر تلقی می شود و به مثابه ی میدانی فضایی و تهی “هدف اصلی اش، اتصال بندر یوکوهاما و اقیانوس آرام است. در اینجا فضای عمومی به دور پایانه می پیچید و حضور نمادین آن به عنوان دروازه ی ورودی نادیده گرفته می شود. در واقع فضای شهری در دل دریا نفوذ می کند و سطح زمین به نرمی به سکوی سوار و پیاده شدن مسافران از کشتی متصل می شود.”

اگر به این بنا از زاویه پدیدارشناسی با تاکید بر ارتباط بدن و معماری نظری داشته باشیم. می توانیم نظری بیافکنیم به گزاره مطرح شده از دایانا آگرست، “او کمال در معماری را به شدت مربوط به روابط انسان و طبیعت می داند. رابطه مقایسه ای بین معماری و بدن انسان بر این اعتقاد است که قوانین طبیعی زیبایی و طبیعت به معماری انتقال یافته اند.

بنابراین بدن نوعی میانجی، یا فرمی [از انچه بدان تبدیل شده؛] مبدل شده است”.

اید‌ئولوژی آگرست قویاً نشأت گرفته از اندیشه های ویترویوس است، که بیان می کند تقارن با تناسب در ارتباط است و بدون در نظر گرفتن این ارتباط هیچ بنیانی در طراحی وجود نخواهد داشت. “آشکارسازی تصاویر” گذری است از اینگونه تفکر بسوی گونه‌ای از معماری که بر اساس جداسازی از تفسیر معماری از طریق ارتباط بین ذهن و چشم شکل می‌گیرد.

بندر یوکوهاما بر این اساس طراحی شده است و بنابراین خود را از الگوی مکانیکی سنتی که در آن واقعیت بر اساس واسطه‌ها و شبیه‌سازی بنیان نهاده شده جدا می کند. تناقضاتی که بین فضاهای داخلی و خارجی وجود دارند از طریق عملکرد دوگانه بندر بعنوان بندر و فضای عمومی سرزنده برجسته شده‌اند. این تناقض باعث ایجاد ابهامات اساسی در چگونگی تفسیر ما از نحوه الهام گیری طراحان می شود.

1

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول: دانلود پاورپوینت پایانه ی بین المللی ژاپن به همراه پلانها و تصاویر

فرمت فایل:poverpoint
تعداد صفحات:35 اسلاید

حجم فایل: 1
مگا بایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 100000 تومان

دانلود پاورپوینت پایانه ی بین المللی ژاپن به همراه پلانها و تصاویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *