آرشیو پایان‌نامه‌های معماری

دانلود مطالعات طراحی موزه فناوری و تکنولوژی، پایان نامه کارشناسی ارشد معماری

 مطالعات طراحی موزه فناوری و تکنولوژی

دانلود مطالعات طراحی موزه فناوری و تکنولوژی، پایان نامه کارشناسی ارشد معماری

کد: c_70

چکیده

موزه یک مؤسسه غیر منفعت‌جویانه، در خدمت جامعه و توسعه آن است که به روی عموم مردم باز بوده و همواره برای تحقیق و کسب دانش، ضبط و نگهداری و نمایش دست آوردهای آن، به منظور آموزش، پرورش و سرگرمی مردم با مدارک عینی تلاش می‌کند. موزه علم و فناوری موزه‌ای ست که در آنجا نه تنها به فعالیت‌های ذکرشده پرداخته می‌شود، بلکه فضایی جذاب و آموزشی برای افراد مراجعه‌کننده نیز هست. در رساله حاضر سعی شده است در کنار فعالیت علمی این موزه به امر پایداری انرژی و استفاده از انرژی‌های سبز نیز پرداخته شود. مطالعات صورت گرفته در این پایان‌نامه به دو دسته تقسیم می‌شود: ابتدا براي شناخت پارک‌های فناوري، باغ و باغ سازی در ايران و پارك سازي در اروپا مطالعه شد. در ايران باستان واژه پرديس به باغ اطلاق مي‌شده است و سه عنصر گياه، خاك و آب، نظامات باغ ايراني را تشكيل داده‌اند. پارك‌سازي در اروپا از قرن پانزده ميلادي شروع شد. پارك فناوري مكاني براي تفريح و استراحت نیست بلكه فعاليت اصلي در اين پارک‌ها تحقيق و پژوهش است. ايجاد پارك‌هاي فناوري در ايران از دهه 70 شمسي آغاز شد. فضاها و پارك‌هاي فناوري به سه دسته كلي تقسيم مي‌گردند: مراكز رشد، پارك‌هاي علمي و فناوري و شهرهاي علمي، مأموريت اصلي اين پارك‌ها در ايران تجاری‌سازی نتايج تحقيقات، ارتباط صنعت با دانشگاه و انتقال فناوری است. پارك‌هاي فناوري با همكاري دانشگاه، دولت و بخش خصوصي تشكيل مي‌شوند. سپس به منظور به‌کارگیری انرژی سبز در این پروژه به مطالعه و شناخت نمونه‌های موجود و همچنین استانداردها، ضوابط و مؤسسات وابسته پرداخته شد.

یکی از معتبرترین سازمان‌ها در این حوزه، شورای ساختمان‌سازی سبز امریکا یا مجموعه آیین‌نامه‌های لید می‌باشد. این سازمان به ترغیب و تسریع پذیرش و گسترش جهانی ساختمان‌سازی پایدار و راه‌کارهای توسعه از طریق تولید و پیاده‌سازی مفاهیم کلی، ابزارهای اجرایی و قابل‌قبول در حوزه طراحی،‌ ساخت و بهره‌برداری از ساختمان‌های سبز با کارایی بالا می‌پردازد.

در این رساله سعی شده است تا با معرفی این سازمان‌ها، ضوابط فنی، معیارها و همچنین بررسی نمونه‌های موردی موجود و البته با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و فرهنگی تهران، به ایده‌هایی در طراحی موزه علم و فناوری با رویکرد پایدار برسیم.

لغات کلیدی: موزه فناوری، تکنولوژی،‌ معماری سبز، بهینه‌سازی مصرف انرژی.

برای دانلود فهرست مطالب اینجا کلیک کنید.

دانلود رساله معماری، دانلود پایان نامه معماری، دانلود مطالعات طراحی مرکز اموزش زبان‌های خارجی، طراحی مهد کودک با رویکرد معماری پایدار، مطالعات مجموعه تفریحی، دانلود مطالعات طراحی بیمارستان سالمندان، مطالعات طراحی مدرسه عالی صنایع دستی بانوان، مطالعات طراحی موزه آبگینه، مطالعات طراحی موزه فناوری و تکنولوژی، دانلود طراحی ترمینال + نقشه های اتوکدی، دانلود مطالعات مجتمع تجاری اداری، مطالعات مرکز نجوم و ستاره شناسی، مطالعات طراحی موزه هنرهای تجسمی، مطالعات طراحی شهرک مسکونی، 

مطالعات موزه فناوری و تکنولوژی، رساله موزه فناوری و تکنولوژی

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول  :دانلود مطالعات طراحی موزه فناوری و تکنولوژی ،پایان نامه کارشناسی ارشد معماری

فرمت فایل :word
تعداد صفحات:154صفحه
حجم فایل: 15 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 200000 تومان

 مطالعات طراحی موزه فناوری و تکنولوژی

دانلود مطالعات طراحی موزه فناوری و تکنولوژی، پایان نامه کارشناسی ارشد معماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *