آرشیو پایان‌نامه‌های معماری

دانلود مطالعات طراحی بیمارستان عمومی همراه با نقشه های اتوکدی کامل

مطالعات طراحی بیمارستان

دانلود مطالعات طراحی بیمارستان عمومی

کد: c_58

مقدمه

  • در جوامع ، درمان توسط پزشک عمومی، اولین نقطه ارتباط بین مردم عادی وکارکنان مراکز بهداشت و درمان است. در گذشته ، پزشکان عمومی مردم را هم در خانه ها  و هم  در مطبها می دیدند وتنها در موارد ضروری آنها به متخصصین مراجعه می کردند تا مراقبتهای لازم از آنها انجام شود . به هر حال، از زمانی که تمایل به تخصص گرایی در میان پزشکان مطرح شده، تحول سریعی به سوی مراکز طبی-تشخیصی که خدمات پزشکی گسترده ای انجام می دادند،به وجود آمده است. مزایای این کار برای بیماران عبارت بود از : کوتاه شدن زمان انتظار، احتمال بیشتر تشخیص بیماری و درمان بدون نیاز به مراجعه به پزشک دیگر . امتیازات آن برای پزشکان نیز عبارت بود از : ساعات کاری منظم، امکان تبادل اطلاعات واستفاده از تجربیات سایر پزشکان حرفه ای .در ساده ترین شکل یک مرکز پزشکی نیز ، کار به صورت گروهی انجام می شود .
  • سازمانهای پزشکی، خدمات درمانی ومراقبت از بیماران با طیف وسیعی از بیماریهای حاد ومزمن را ارائه می کنند.وسعت ونوع مراقبتهای پزشکی ممکن است متفاوت باشد بنابراین، شناخت دقیق آن لازم وضروری بنظر می رسد وبه همین دلیل است که بیمارستانها از نظر وجود بخشهای تخصصی ،مساحت آن وامکانات درمانی ومراقبتهای بهداشتی ،پیشگیری ،مراقبتهای پس از بیماری، معاینه(تشخیص)ودرمان،از نظر قدرت و امکانات مراقبتی واستانداردهای سطح بستری ورفاهی ،مراقبتهای روانی وفعالیتهای تحقیقاتی وآموزشی ،متفاوت اند.
  • اگر چه در گذشته ،بیمارستانها به صورت مراکز جراحی-پزشکی طراحی می شد،ولی امروزه تغییرات روز افزون وتوجه به شرایط رفاهی افراد بیشتر به چشم می خورد. در واقع، بیمارستانهای مدرن و جدیددر پی آنند که مانند یک هتل عمل کنند.زیرا ایجاد فضایی مناسب برای بستری ،بسیار مهمتر از طرحهایی بهداشتی غیر قابل انعطاف قبلی است. طول مدت بستری بیمار روز به روز کمتر می شود واتاقهای یک یا دو تخته بیشتر ترجیح داده می شود.(بویژه برای بیماران بخش ویژه) در چند سال اخیر ، تغییرات قابل توجهی در فضاهای عملکردی بیمارستانها ایجاد شده است .در طول سی سال گذشته ، نسبت فضاهای بستری از هفتاد درصد به چهل درصد کاهش یافته و فضاهای درمانی صد درصد افزایش یافته است . این روند را می توان ناشی از افزایش تقاضی برای مراقبتهای پزشکی ، تشخیص ودرمان دانست.

هدف از ایجاد بیمارستان

  • یکی از مهمترین مایحتاج انسان داشتن سلامتی میباشد و در هنگام بیماری از دو جهت نیاز جسمی و روحی دچار نقصان میشود و اینجاست که نقش بیمارستان و پزشک مشخص میشودو در تمامی مجامع حضور انسان  بیمارستان وجود دارد.
  • بیمارستان به مفهوم یک مجتمع خدماتی پزشکی با هدف درمان بیماران و جلوگیری از شیوع بیماریهای واگیر دار و کسب درآمد میباشد.بیمارستان در زمانهای بحرانی (زلزله و سیل و آتش سوزی و بلاهای طبیعی)بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و درواقع درصورت کمبود بیمارستان آسیبهای جبران ناپذیری وارد میشود و باید طراحی بیمارستان به گونه ای باشد که درصورت قطع شدن کلیه وسایل برقی و مکانیکی بتواند به کار خود ادامه دهد و طراحی پایدار به این امر مهم پرداخته تا در مواقع اضطرار بتوان به فعالیت ادامه دهد. سازگاری با محیط زیست واستفاده از انرژی های پاک وعدم استفاده از انرژی های فسیلی جزی از استاندارهای جهانی است.

برای دانلود فهرست مطالب اینجا کلیک کنید.

 

رساله معماری بیمارستان همراه با نقشه

مطالعات دانلود طراحی دانشکده طراحی بیمارستان، رساله طراحی بیمارستان، نقشه بیمارستان، پروژه طراحی بیمارستان

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول  :مطالعات طراحی بیمارستان عمومی به همراه با نقشه های اتوکدی کامل

فرمت فایل :
تعداد صفحات:148صفحه
حجم فایل:10 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 300000 تومان

دانلود مطالعات طراحی بیمارستان عمومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *