معارف و علوم تحقیقات

دانلود پایان نامه زندگی نامه پیامبر قبل و بعد از بعثت

کد: B_69

مقدمه

خوشا به حال كساني كه قرنهاست در گذشته اند و هنوز نام نيكشان بر زبانهاست و اعمال برجسته آنان صفحات تاريخ بشريت را زينت مي دهد، بشر، شرير و درنده خوست و در تاريخش جز اين صفات جلوه گر نيست. اما گاهي از ميان همين بشر افرادي برخاسته اند كه در ميان صفحات تيره و تاريك تاريخ انسانيت صفحاتي درخشنده تر از خورشيد بوجود آورده اند، اينها افرادي هستند كه آن صفات زشت را از خود دور ساخته، آينه دل و فكر را از هر رذيله اي زدوده و خود را وقف نيكي كرده، براي اصلاح نوع خود رنجها كشيده و نيكي را براي نيكي خواسته اند و در اين راه جان داده‌اند.

اينان همان پيامبران و مصلحين هستند، اينها خيل رسل مي باشند كه محمد بن عبدالله (صل الله عليه و آله) در راس آنها قرار دارد.

پيامبر (صلي الله عليه و آله) از همه مردان تاريخ و از  خود تاريخ عظيم تر است، زيرا هيچ مردي در تاريخ بشريت يافت نمي شود كه عملي مانند حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) در زمان حيات خود انجام داده باشد، فقط اوست كه تاريخ اسلام را از روز بعثت تاكنون و تا اين كره خاكي برپاست ايجاد نمود.

پيامبر(صلي الله عليه وآله)از هر مصلح،از هر فاتح بزرگتر است زيرا هيچ مصلحي آن خدمت را كه حضرت محمد(صلي الله عليه وآله)به انسانيت كرده، نكرده است.

حضرت محمد (صلي الله عليه و آله)، از هر فاتح برتر است، زيرا فتوحات او در راه نشر مقدسترين مرامها كه توحيد و عقيده و ايمان باشد، بود. نه براي جهانگيري و به دست آوردن جاه و مقام يا طلب مال دنيا. زيرا از سراسر تاريخ زندگانيش هويداست كه جز حق و حقيقت طالب چيزي نبود، در دوره فتح و غلبه فروتن تر و زاهدتر و قانع تر از هر دوره از ادوار زندگي خود بود، چيزي از مال دنيا نداشت و به چيزي از مال دنيا راغب نبود.

در آن وقت كه همه چيز برايش فراهم شد و مي توانست مانند بزرگترين فرمانروايان جهان زندگي كند، از لذات متنعم باشد، پس از آن تلاش دشوار چندي بياسايد، به دنيا روي نياورد، او در اوج عظمت خود با همان وضع كه در اول هجرت داشت ساخت.

خواند تاريخ چنين مردي براي هركس، مسلمان باشد يا نباشد مايه عبرت است،هر ناحيه از نواحي زندگي پيامبر(صلي الله عليه وآله)مملو از پند و عبرت درستي است.

تاكنون هزاران نفر به نوشتن تاريخش پرداخته اند و تا جهان برپاست هزاران هزار مورخ و محقق ديگر به نوشتن اين تاريخ خواهند پرداخت و هر مورخي چيز تازه اي در اين تاريخ خواهند يافت. اما هيچ كس به عظمت او، با اسراري كه در وجودش نهفته، به جلالت و شكوه تعاليم او پي نخواهد برد.

حضرت محمد(صلي الله عليه و آله) مانند طبيعت عظيم و داراي اسراري است كه كشف هر كدام از آنها، اسراري در بردارد. اكنون ما نيز با قلم ناتوان خود در صدد هستيم تاريخ زندگاني اين مرد بزرگ و فرمانده عظيم و داعي به سوي خدا و مبلغ فضيلت و اخلاق را بنويسيم و بعضي از جنبه هاي شخصيت او را تا جايي كه معلومات و مطالعات ما را ياري مي كند روشن سازيم و از خداوند توفيق و ياري مي طلبيم.

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول :دانلود پایان نامه زندگی نامه پیامبر قبل و بعد از بعثت
قیمت : 2 هزار  تومان
فرمت فایل :ورد
تعداد صفحات:160صفحه
حجم فایل:243 کیلو بایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 60000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *