دانلود پاورپوینت پروژه تحلیل فضای شهری میدان تجریش

دانلود پاورپوینت پروژه تحلیل فضای شهری میدان تجریش

کد:0399

در این پروژه به نحلیل و یررسی کامل و دقیق میدان تجریش تهران پرداخته شده است. این پروژه شامل موارد  زیر می باشد.

60سال پیش به سر پل تجریش میگفتند گوگل  (گو ) به زبان شمیرانی یعنی (گاو ) و  (گل) یعنی (گله) یعنی جایی که گله های گاو بوده یه میدانی بوده که بورس بوده و از 33پارچه آبادی شمرون به آنجا می آمدند و گاو و گوسفند معامله میکردند .

نقل از عباس آقا از اهالی قدیم تجریش.

زمانی كه پلى را روى رودخانه مقصودبيك واقع در ميدان تجريش ساخته شد، این میدان به سرپل شهرت یافت .

یکی از کسبه قدیمی در باره این اتفاق میگوید (زمان قدیم اینجا یک پل داشت یعنی اولش یک جاده بود که میرفت تو رودخونه و از اونجا مردم می آمدند بالا از تو رودخونه رد می شدند . بعد یک پول چوبی ساختند که پل چوبی را سیل برد  پل آجری را رضا شاه ساخت اما نیمه کاره ماند . بقیه اش را محمد رضا شاه تموم کرد به همین دلیل میدان اینجارا میگفتند میدون سرپل )

محله تجریش مرکز شهرستان شمیرانات، استان تهران به شمار می‌آید. میدان تجریش در شمالی‌ترین منطقه تهران،که زمانی طجرشت خوانده می‌شد قرار دارد. و از شمال به دربند از جنوب به خیابان ولیعصر و از شرق به خیابان دکتر علی شریعتی منتهی می‌شود. این مکان یکی از مکان‌های تجاری و شلوغ تهران به شمار می‌رود.

میدان تجریش یکی از میدان های قدیمی تهران است که علاوه بر این که گذر است به دلیل این که در نزدیک دربند واقع شده است نقش گردشگری نیز دارد .

میدان تجریش نقش مذهبی نیز ایفا میکند با وجود عناصری همچون امام زاده صالح و همچنین بازار که در محرم مکان برگذاری مراسم عزا داری میشود و همچنین تکیه بازار تجریش

در بخش المان های میدان تجریش علاوه بر ورودی قسمت مذهبی و همچنین بنای سنگی فضای سبز وسط میدان تجریش نیز میتواند به عنوان نمادی برای میدان تجریش باشد زیرا نشان دهنده زمانی است که منطقه تجریش دارای باغ های فراوان بوده است .

دانلود پروژه تحلیل فضای شهری، پاورپوینت تحلیل میدان توحید کرج، پاورپوینت تحلیل میدان ونک، تحلیل میدان انقلاب، تحلیل میدان میرعماد قزوین، تحلیل میدان حر ، تحلیل میدان آزادی، تحلیل میدان دروازه قدیم (میدان قدیمی قزوین)، تحلیل میدان مینودر قزوین، تحلیل میدان قدس کرج، تحلیل میدان جمهوری قزوین، دانلود تحلیل میدان تجریش تهران

قیمت قبل از تخفیف 100000 تومان