آرشیو پاورپوینت‌های معماریپروژه آشنایی با معماری جهان

دانلود پاورپوینت معماری هند

پاورپوینت آشنایی با معماری جهان

دانلود پاورپوینت معماری هند

کد:0523

 

هند اولیه : تمدن هندی در منطقهای شکل می گیرد که امروزه کشورهندوستان ،بخشهایی از چین ، بنگلادش ، مالزی ، افغانستان و پاکستان و قسمتهایی از ایران را شامل می شود.

رودهای بوجود آورنده این تمدن رود سند و گنگ میباشند و شهرهای مهم آن موهنجودارو ( در 400 کیلومتری کراچی ) ، هارپا ، لوتال و شهر سوخته می باشند،این تمدن تقریبا ً در هزاره سوم پیش از میلاد دوران اوج خود را می گذرانده معماری غالب این تمدن بر اساس مفاهیم اجتماعی آن شکل گرفته ، یعنی خانه ها همگی یک شکل و شکیل ساخته شده اند و تفاوتی میان معماری آنها به چشم نمی خورد. برای احداث بناها از آجرهای یکسان و یکنواخت استفاده کرده اند . این آجرها، اولین آجرهای استاندارد در تاریخ بشر بوده اند. هر خانه دارای شبکه آب وفاضلاب لوله کشی است و دارای حمام هایی است که دیوارهای آن بوسیله قیر برابر رطوبت ایزوله شده است . از لحاظ بناهای مهم ، شهرهای این تمدن فاقد زیارتگاه ویا عبادتگاه مهم است ودر عوض تالار اجتماعات شهر که محل تجمع وتصمیم گیری مردم بوده جایگزین معبد گردیده است . هر شهر نیز دارای انبار قله بوده که مایحتاج مردم را تأمین می کرده شهرهای این تمدن برای اولین بار ، حتی پیش از تمدن یونانی بر اساس مدل شبکه ای (شطرنجی ) ساخته شده اند.

 تمدن هند یکی از کهن ترین تمدنهای تاریخ جهان است و گستره اساطیر آن سراسر دوره تاریخی و پیش از آن را در بر میگیرد. اساطیر هند از اسطور ه های غالب سرزمین های دیگر  به ویژه غرب  متمایز و هنوز بخشی از فرهنگ زنده ای است که  عده کثیری از توده مردم فرهیخته این سرزمین بدان توجه دارند. در هند آیین ها آشکار و نهان، از اساطیر چون ماخذی نمادین برای تشریح اندیشه های فلسفی بهره جسته اند . تغییرات اجتماعی و فلسفی موجب تحول این اساطیر شده است . علاوه بر آن تلاش کاهنان یا برهماییانی که در جستجوی قدرت و تأثیر نهادن بر توده ها، از اساطیر و باورهای ابتدایی و خدایان کهن همین مردمان یاری جسته اند.

در هند دو آئین تاریخی وجود دارد ، بودا و هند بودا : توسط یک شاهزاده نپالی با افکار فلسفی خاص در 560 ق.م. پایه گذاری می شود . بودا معتقد است که برای پیشرفت بایستی پیش از آنکه مشکلات را در محیط بیرونی حل کنیم ، می بایست به حل مشکلات درون خود بپردازیم.

به همین خاطر به فضاهای خلوتی برای عبادت احتیاج داریم . این فضاهای خلوت درسالهای اولیه گسترش بودیسم که تعداد پیروان آن اندک است ، غارها میباشد ،مکانی که امکان خلوت بودائیان را فراهم میکند . اما در سالهای بعد غارها کفاف عبادت همه بودائیان را نمی دهد ، به همین خاطر احتیاج به تعداد بیشتری معبد است که این معابد را با استفاده از توده های حجیم سنگی بوجود می آورند . این توده های حجیم در واقع الگوهایی هستند از غارهای اولیه و یا به عبارتی ، در معابد بودایی تلاش شده که فضای خلوت و ساکت غار ، مجددا ً تکرار شود از معروفترین معابدی که در این دوره ساخته میشود میتوان به معبد بوده گایا ،آشوکا و شیوا اشاره کرد.

غالب این بناها یا معابد ، کاملا ً سنگی بوده و در ساخت آنها تا حد امکان از تندیس های کوچک و بزرگ حیوانات مختلف استفاده شده است . تعدادی از معابد بودایی نیز همان غارهای اولیه و محل عبادت بودا بوده اند که بعدها درون این غارها را تراشیده اند و ابعاد آنها را گسترش داده اند.

 

 

پروژه معماری جهان، معماری سلجوقیان، سبک روکوکو، معماری اشکانیان، معماری فولدینگ، معماری رنسانس، معماری مصر

دانلود پاورپوینت معماری هند

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول: دانلود پاورپوینت معماری هند

فرمت فایل: powerpoint
تعداد صفحات: 66 اسلاید

حجم فایل: 4 
مگا بایت

قیمت قبل از تخفیف 100000 تومان

دانلود پاورپوینت معماری هند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *