آرشیو پاورپوینت‌های معماریپروژه معماری اسلامی

دانلود تحلیل و بررسی سه نمونه از مساجد معروف جهان

دانلود تحلیل و بررسی سه نمونه از مساجد معروف جهان 

کد:0504

در این پروژه به تحلیل و بررسی سه نمونه از مساجد معروف دنیا که از آثار برجسته جهان اسلام هستند پرداخته شده است:

مسجد كوردوبا يكي از بزرگترين آثار به جاي مانده از دوران تمدن اسلامي در اندلس به شمار مي‌رود كه توسط چهار تن از خلفاي بني‌اميه با صدها ستون بلند داراي آرك و نقش و نگار حنايي رنگ معماري اسلامي به عنوان محلي براي نيايش و اجتماعات مسلمانان بنا شده است.

ساخت اين مسجد كه بيش از ‪ ۲۴‬هزار متر مربع مساحت دارد، به دستور “عبدالرحمان اول” نخستين خليفه مسلمانان در كوردوبا (قرطبه) در سال ‪۷۵۸‬ ميلادي آغاز شد و پس از ‪ ۲۲۹‬سال، در سال ‪ ۹۸۷‬ميلادي در دوران خلافت “المنصور” به پايان رسيد.

مسجد ابو دلف در شمال شرقي سامراء، در محله المتوکليه، قرار دارد و مساحتي حدود سي هزار متر مربع، يعني 135 × 213 متر، با هفده درب ورودي و پنج رواق و شبستان دارد. در داخل شبستان محراب و منبر واقع شده و صحن آن داراي سه حياط است که مناره اي نيز در کنار آن ساخته شده است.(5) ترکيب معماري اين مسجد را معماران مغربي و مصري در قيروان و قاهره اقتباس کرده و مسجدهايي بر آن اساس ساخته اند. ساخت مسجد ابي دُلف در حدود 246 ق به پايان رسيد و امروزه از آن جز ديوارهاي مخروبه بيروني و شبستان اثري برجاي نمانده است.

مسجد جامع قيروان در تونس قرار دارد. توسط عقبه ابن نافع در 670 م ژنرال عرب از آفريقاي شمالي ساخته شد. مقر فرمانروايان اسلامي در غرب آفريقا تا سال 800 وپايتخت فاطمي‌ها در 909 بوده است. پايه و اساس شكل تمام مسجدهاي جامع در آفريقاي شمالي در مسجد جامع قيروان در تونس است مسجد قيروان در زمان هشام خليفه اموي (743-724) به وسعت كنوني خود رسيدزيربناي قسمت زيرين مناره مسجد مربوط به زمان خلافت هشام است. فرش‌اندازها نظير مسجدالاقصي عمود بر ديوار قبله است و به وسيله يك راهروي عرضي از آن جدا مي‌گردد.

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول: دانلود تحلیل و بررسی سه نمونه از مساجد معروف جهان 

قیمت: 8 هزار تومان

فرمت فایل: poverpoint
تعداد صفحات: 97 اسلاید

حجم فایل: 5 
مگا بایت

قیمت قبل از تخفیف 100000 تومان

دانلود تحلیل و بررسی سه نمونه از مساجد معروف جهان 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *