آرشیو پاورپوینت‌های معماریپروژه آشنایی با معماری جهانتحلیل و نمونه موردی بناهای تاریخی

دانلود تحلیل و بررسی بنای کولوسئوم در رم به همراه پلان‌ها و تصاویر

دانلود تحلیل و بررسی بنای کولوسئوم در رم به همراه پلان‌ها و تصاویر

کد:0481

نام اصلی کولوسئوم، آمفی تئاتر فلاویان بوده که آن را از امپراطور سلسله فلاویان گرفته است. این تماشاخانه در شهر رم کشور ایتالیا قرار دارد.

معماری داخلی کولوسئوم شباهت به بنایی دارد که هنرمندی غول پیکر، طاق ها و دالان ها و نشیمن های آن را تراشیده است. مجسمه ها و سایر تزئینات این مکان را زینت می داده. بسیاری از ردیف های نشیمن از مرمر ساخته شده. همین وسعت و عظمت نوعی خشونت را در خوی رومیان بیدار می کرد.

پلان این مجموعه به شکل بیضی با قطرهای 188 متر و 156 متر بوده و زیر بنای آن 6 جریب می باشد. ارتفاع این مجموعه حدود 48 متر است. تعداد 80 درب به عنوان تکیه گاه برای طاق های گنبدی شکل، گذرگاهها، پلکان و ردیف های صندلی، روی صحنه قرار داشت. لبه بیرونی طاق های متوالی باعث اتصال طبقات مختلف و پلکان بین آنها به یکدیگر شده است. از این 80 درب 76 درب مخصوص ورود و خروج مردم بود. هر دری نام مخصوص داشت که هنوز هم حروف رومی بالای برخی از آنها دیده می شود. دو در معروف این بنا، درب حیات (مخصوص جنگجویان فاتح) و درب مرگ (مخصوص خروج اجساد و حیوانات کشته شده) می باشد. این بنا به دلیل عبور و مرور آسان جمعیت به داخل و خارج میدان یکی از شاهکارهای مهندسی است.

دانلود تحلیل بنای کولوسئوم در رم، تحلیل آتشکده، تحلیل آتشکده بهرام، تحلیل آتشکده در اصفهان، تحلیل آتشکده نیاسر، تحلیل نمونه موردی کلیسا، 

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول: دانلود تحلیل و بررسی بنای کولوسئوم در رم به همراه پلان‌ها و تصاویر

فرمت فایل: poverpoint
تعداد صفحات: 38اسلاید

حجم فایل: 2 
مگا بایت

قیمت قبل از تخفیف 100000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *