آرشیو پاورپوینت‌های معماریپروژه روستا

پاورپوینت پروژه تحلیل و بررسی روستای ابیانه

دانلود پروژه درس روستا

پاورپوینت پروژه تحلیل و بررسی روستای ابیانه

کد:0387

ابیانه روستایی در 40 کیلومتری شمال غربی نطنز استان اصفهان، در دامنه کوه کرکس واقع می باشد. این روستا به اعتبار معماری بومی و بناهای تاریخی پر تنوعش از روستاهای استثنایی ایران است.

در زبان محلی به ابیانه «ویونا (Viuna)» گویند. وی «(Vi) به معنای بید» و یانه (Viyane) به معنای بیدستان» است. ابیانه در گذشته بیدستان بوده است.

در طی گذشت زمان ویونا به «ابیانه» تغییر کرده. نوشته و اثری که قدمت زمانی ابیانه را دقیقا معلوم کند در دست نیست؛ ولی قدمت هزار و پانصد ساله را برای آن تخمین می‌ زنند و آن را از کهن‌ ترین زیست‌ گاه‌ های انسانی در حاشیه دشت کویر ایران می‌ دانند. آثار و بناهای تاریخی که در ابیانه وجود دارد مربوط به دوره های ساسانی، سلجوقی، صفوی و قاجار است. این آثار نشان دهنده قدمت تاریخی این زیست‌ گاه انسانی است.

ابیانه ییلاق شاهان صفوی و سران دربار آنان بوده و امروز مقصد عاشقان طبیعت و تاریخ است، روستایی که همچنان قدمت خود را که انسان امروزی نتوانسته آن را تغییر دهد حفظ کرده و ساختمان های آن، دوره های تاریخی متعددی را به خود دیده است. این روستا با مواد اولیه ساده ای که شامل چوب و گل است ساخته شده و گفته می شود که آجر به کار رفته در ساخت آن هر چقدر که بیشتر آب باران بخورد محکم تر می شود.در و دیوارها از گل سرخ مخصوص خود ابیانه با ماندگاری زیاد ساخته شده است و این به دلیل وجود هماتیت (آهن) موجود در خاک ابیانه می باشد.خانه های ابیانه همه قدیمی هستند. روستای ابیانه دارای بافتی فشرده و پیوسته، با کوچه های تنگ و باریک می باشد. تغییر ساختار طبیعی کوه از شمال به جنوب باعث تغییر و فرم پذیری روستا شده است.

خانه های روستای ابیانه بدون حیاط و با سقف های کم وسعت بوده و به صورت پلکانی ساخته شده اند. خانه ها به طور معمول رو به آفتاب بوده و برای فرار از سرما تنگ هم هستند. فرم پذیری بناها از شکل خالص مربع، فرم پذیری نماها از شکل چهارگوش به طور عمده، وجود پنجره های چوبی بدون شیشه، انواع ایوان با یک ساخت هماهنگ،درهای منقش و کتیبه دار، کلون ها و کلیدهای چوبی، وجود اجاق و اتاق ها و ایوان ها و چهار صفه بودن و سه تا چهار طبقه بودن عمده خانه ها از جمله ویژگی های این روستا است. شمار خانه های ابیانه در سرشماری سال 1361 برابر با 500 واحد برآورد شده؛ این خانه‏ ها تماما بر روی دامنه پرشیبی در شمال رودخانه برز رود بنا شده است، ابیانه در وهله اول روستایی چند طبقه به‌ نظر می آید که در بعضی موارد تا چهار طبقه آن را می‏ توان مشاهده کرد.

درهای منقش و کتیبه دار، کلون ها و کلیدهای چوبی، وجود اجاق و اتاق ها و ایوان ها و چهار صفه بودن و سه تا چهار طبقه بودن عمده خانه ها از جمله ویژگی های این روستا است. شمار خانه های ابیانه در سرشماری سال 1361 برابر با 500 واحد برآورد شده؛ این خانه‏ ها تماما بر روی دامنه پرشیبی در شمال رودخانه برز رود بنا شده است، ابیانه در وهله اول روستایی چند طبقه به‌ نظر می آید که در بعضی موارد تا چهار طبقه آن را می‏ توان مشاهده کرد.

اتاق های ابیانه، به پنجره های چوبی ارسی مانند مجهزند و اغلب دارای ایوان ها و طارمی های چوبی پیش آمده مشرف بر کوچه های تنگ و تاریک‌ اند که خود به صورت مناظر جالبی در آمده اند. نمای خارجی دیوارهای خانه‏ های ابیانه با خاک سرخی که معدن آن در مجاورت روستا است پوشیده شده.

1

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول:پاورپوینت پروژه تحلیل و بررسی روستای ابیانه 

فرمت فایل:powerpoint
تعداد صفحات:79 اسلاید

حجم فایل: 7 
مگا بایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 100000 تومان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *