آرشیو پاورپوینت‌های معماریپروژه آشنایی با معماری جهان

دانلود پاورپوینت اشنایی با معماری مصر

پاورپوینت آشنایی با معماری جهان

دانلود پاورپوینت اشنایی با معماری مصر

 

کد:0227

از كنار رود نيل تا سودان امروزي را ، سرزمين مصر مي نامند. در مسير اين رود ، آبشارهايي قرار دارد كه رود نيل ، پس از گذشتن از اين آبشارها ، نزديك به 700 كيلومتر ، راه همواري را به سوي دره اي عميق مي پيمايد ، اطراف اين دره را پرتگاه هاي بلند سنگي ، فراگرفته اند ، پهناي دره 12 تا 15 كيلومتر است ، رود نيل قبل از اين كه به درياي مديترانه بريزد ، از دشت همواري مي گذرد. مصريها قومي ابديت گرا بودند. در مصر هر معماري که مربوط به آن دنيا باشد سنگي است و هر معماري که مربوط به اين دوران باشد خشتي و فاني است . بنابراين آنها براي مرده قبري سنگي و محکم مي ساختند و مرده را موميايي مي کردند.

مصر دارای جغرافیای ساده است (رودخانه – صحرا – صخره) سواحل نیل به طول 900 و پهنای 16 کیلومتر منبع حیات این سرزمین و ساکنان آن بوده است و می توان به جرأت گفت که شاهرگ حیاتی تمدن مصر محسوب می شود (تصویر 1). در مصر بر خلاف بین النهرین، ما شاهد ایجاد یک تمدن و امپراطوری واحد و طولانی با سنت های واحد – مذهب واحد و عقاید و سیستم نظامی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی واحد هستیم و بدین جهت در زمینه های هنری دارای هویتی مستقل و با ثبات و دست نخورده است که برای مدتی طولانی این ثبات را حفظ نموده است.

معبدهاي مصريان همه از سنگ بود و آنها خداي آفتاب را مي پرستيدند. ميل منار مصري(يادمان خداي آفتاب)مظهر خداي مصر است و به نام ابليس معروف مي باشد.

در حدود 2650 سال پيش از ميلاد ، هرم پله دار فرعون زوسر (Djoser)، دومين پادشاه از سلسله سوم در سقاره (Saqqarah) يا گورستان باستاني (شهر مردگان ) ممفيس توسط «ايمحوتب»، معمار، طبيب و مشاور مخصوص زوسر، برپا داشته شد.
اين هرم كه احتمالا كهن ترين بناي سنگي مصر و نخستين بناي سنگي عظيم جهان است ، اولين مقبره عظيم پادشاهي نيز بود که ساخت آن نزديک به سي سال به طول انجاميد. هرم زوسر که حـدود 61 متر ارتفاع دارد و متشکل از شش مصطبه به تدريج کوچک شونده ، با ارتفاعي يکسان است ، داراي زاويه اي با شيب 72 درجه مي باشد. شكل هرم مذبور كه ظاهراً چيزي در حد واسط بين مصطبه – شکل رايج مقابر مصريان در دوران باستان – و هرمهاي حقيقي بعدي در گيزا (چيزه) است ، در پايان كار ، ساختماني مشابه زيگوراتهاي بزرگ بين النهرين از آب درآمده است ، اما هرم زوسر برخلاف زيگوراتهاي بزرگ که معبد بودند ، يك مقبره است و ارتفاعش از بناهاي شهر مردگاني كه پيرامونش ترتيب يافته ، بسيار ‌بلندتر مي باشد.

 مقبره ای چون هرم زوسر وظيفه يا كاركردي دو گانه داشت: “حفاظت از پادشاه موميايي شده و متعلقاتش” و “مجسم ساختن قدرت مطلق و خدايگونه فرعون به كمك فرم معماري”. در انديشه مصريان ، شکل هرم نمود پلکاني بود که فرعـون را به سـوي «رِع» (Ra) يا رب النـوع خورشيـد بالا مي برد. از سوي ديگر ، عقيده آنان بر اين بود که عظمت پيکر هرم ، موجب جذب هرچه بيشتر انوار فيض بخش رِع بر بدنه ي مزار و سپس حلول آن در کالبد فرعون مي شود.

اهرام ثلاثه مصر

۱-هرم خئوپس: مدت ساخت اين هرم ۲۰ سال طول کشيده متعلق به   2570 سال ق.م است ۱۴۷ متر بلندی دارد.

۲-هرم خفرن: مدت ساخت اين هرم ۱۵ سال طول کشيده متعلق به 2530 سال ق.م است ۱۴۰متر بلندي دارد.

۳-هرم موکرينوس: مدت ساخت اين هرم ۵ سال طول کشيده متعلق به 2500 سال ق.م است و ۶۶ متر بلندي دارد.

بعضي از سنگ های هرم خئوپس وزن آن به ۱۵ تن مي رسد. هرم خئوپس ۵/۲ ميليون قطعه سنگ دارد و به طور متوسط وزن هر سنگ ۵/۲ تن مي تواند باشد.

دانلود پاورپوینت آشنایی با معماری جهان

1

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-
نام محصول:دانلود پاورپوینت معماری مصر

فرمت فایل:powerpoint
تعداد صفحات:124اسلاید
حجم فایل: 3
مگا بایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 100000 تومان

دانلود پاورپوینت اشنایی با معماری مصر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *