آرشیو پایان‌نامه‌های معماری

دانلود مطالعات و رساله خانه سالمندان

دانلود مطالعات و رساله خانه سالمندان

کد: c_30

چکیده:

هنگامي که فردي سالمند به يک آسايشگاه سالمندان سپرده مي شود ، در واقع مرحله اي جديد از زندگي خود را آغاز مي کند . با توجه به تجارب و دانشي که اين شخص در زندگي خود کسب کرده ، اين دوران مي تواند از    پربار ترين دوران زندگي او باشد . فردوسي با 71 سال عمر کتاب معروف خود ، شاهنامه را در پايان عمر تمام کرد. شيخ مصلح الدين سعدي شيرازي 82 سال عمر کرد و تا آخرين دوران زندگي به نصايح و اندرز اشتغال داشت .چرچيل نخست وزير انگلستان ، با 91 سال عمر برنده ي جايزه نوبل در ادبيات و سياستمدار مطرح دوره ي خود بود . ميکل آنژ در 81  سالگي ، رايم اثر مشهور خود را عرضه داشت و تا آخر عمر در کليساي سن پير مشغول کار بود . از اين نمونه ها در تاريخ بشر فراوان است . پس اولين گام در طراحي مرکزي براي سالمندان ، تغيير نگرش نسبت به افراد سالخورده است . اگر ديد ما به اين افراد ، به صورت افرادي بيمار ، ناتوان و نيازمند مراقبت باشد ، ناگزير طراحي ما به بيمارستان شبيه خواهد شد .  آسايشگاه سالمندان در واقع تنها نقش محل سکونت را براي سالمندان ايفا نمي کند ، بلکه اين مکان محل برخوردهاي اجتماعي ، شرکت در مراسم مذهبي و جشن ها ، آموزشي ، کارهاي دستي گذران اوقات فراغت ، ورزش و تفريح او خواهد بود . بنابراين لزوم تنوع و انعطاف پذيري در طرح چنين فضايي واضح است .

مقصود اصلي در اين پروژه ارائه رهنمودها و معيارهاي طراحي معماري خانه هاي سالمندان مناسب سالمنداني است که از ذهن و جسم فعالي برخوردار مي باشند و يا از برخي جنبه هاي داراي معلوليت جسمي هستند و احتياج به مراقبت پزشکي ، تغذيه و بهداشت در شرايط خاص دارند . آسايش و ايمني سالمندان از نکات مهم در طراحي خانه براي سالمندان مي باشد که با رعايت استانداردهاي موجود و در نظر گرفتن فرهنگ زيستي و شرايط جسمي اين رده سني تأمين خواهد شد .

امکانات درماني يکي از اساسي ترين نيازهاي اين دوران به شمار مي رود که با ايجاد درمانگاه بخش فيزيوتراپي و استخر ( هيدروتراپي ) و ديگر تسهيلات بهداشتي و درماني در طرح به اين مسئله توجه شده است . علاوه بر اين سعي شده تا با طراحي منظري مناسب محيطي آرام ، زيبا ، و صميمي به وجود آيد تا علاوه بر حفظ ارتباط افراد با فضاي باز ، سلامت جسمي و رواني آنان نيز تأمين گردد . ايجاد مسيرهاي پياده روي ، دوچرخه سواري ، فضاي باغباني و طراحي فضاي بازي براي کودکان از جمله راهکارهايي مي باشد که جهت ارتقاء کيفيت مکاني در نظر گرفته شده است و در پاسخ به نيازهاي اجتماعي و حفظ ارتباط سالمندان با جامعه نيز  فضاهايي چون سالن اجتماعات ، کلاسهاي فرهنگي هنري ، انجمن ها و … در طرح پيش بيني شده است .

برای دانلود فهرست مطالب اینجا کلیک کنید.

دانلود رساله معماری، دانلود مطالعات معماری، دانلود مطالعات و رساله مرکز تحقیقات نجوم، دانلود مطالعات و رساله مجموعه رستورانی، دانلود رساله معماری خانه سالمندان، دانلود رساله خوابگاه دانشجویی، دانلود رساله طراحی ارامستان، دانلود رساله کارخانه مواد غذایی ، دانلود تحلیل نمونه موردی اقامتگاه سالمندان، رساله خانه سالمندان، دانلود مطالعات طراحی بیمارستان سالمندان، اقامتگاه سالمندان در آلمان

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول  :دانلود مطالعات و رساله خانه سالمندان

فرمت فایل : word
تعداد صفحات:191صفحه
حجم فایل:10 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 200000 تومان

دانلود مطالعات و رساله خانه سالمندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *