آرشیو پایان‌نامه‌های معماری

دانلود مطالعات طراحی دانشکده علوم دینی و قرآنی به همراه نقشه های اتوکدی کامل

دانلود مطالعات طراحی دانشکده علوم دینی

و قرآنی به همراه نقشه های اتوکدی کامل

کد: c_2

 

چکیده

با توجه به اینکه در سطح کشور هنوز دانشکده ای با این کاربری طراحی نشده در طول مطالعات تلاش شد با بررسی دانشگاهها ، حوزه های علمیه و مدارس سنتی ایران به نتایج مورد نظر دست پیدا کنیم.

دانشکده علوم قرآنی از 5 بخش کلی تشکیل می شود.

بخش اول : ساختمان آموزشی شامل کلاسها و کارگاههای آموزشی.

بخش دوم : ساختمان اداری.

بخش سوم : بخش فرهنگی شامل سالن مسابقات قرآنی که تلاش شد به دلیل کاستی های موجود در این بخش در سطح استان ، این سالن با ابعادی که قابلیت میزبانی مسابقات در سطح کشوری را داشته باشد طراحی شده ، و بخشهای فرهنگی و سالنهای قرائت قرآن و نمازخانه و نمایشگاه قرآن.

بخش چهارم : بخش خدماتی شامل سالن غذاخوری و سالن ورزش.

بخش پنجم : بخش اقامتی شامل : خوابگاه دانشجویی و خوابگاه اساتید و مهمانها.

ساختار کلی این بنا ها بر اساس محور قبله سازماندهی و با توجه به اصول و فرهنگ و نماد های ایرانی اسلامی شکل گرفته است . در طراحی تلاش بر  آن بوده تا با استفاده از عناصر معماری که در بنا های سنتی بکار رفته ارتباطی بین مخاطب و معماری فضاهای علمی دینی گذشته بر قرار گردد .

به علت قرار گیری ورودی اصلی مرکز در مسیر اصلی و ورودی شهر ، طراحی آن بر اساس ایجاد یک عنصر نمادین برای شهر صورت گرفته است . اکثر فضاها بر مبنای شکل مربع کامل که از نمادهای اصلی معماری ایرانی اسلامی می باشد و همچنین مناسب ترین فرم برای اقلیم منطقه به شمار می رود ، طراحی شده است . استفاده از نور در فضاها با بکار گیری روزنه ها برای ایجاد شفافیت و حس تعالی بوده و مصالح مورد استفاده که در ادامه روند طراحی و برای ایجاد یک ارتباط صمیمی و کیفیت معماری است . حوض آب و رواقها که از عناصر معماری هستند به صورت منطقی در طرح قرار گرفته ، ترکیب محور های ساختمان بر اساس یک محور بندی مستقیم و قاعده مند شکل گرفته است .

در روند طراحی سعی شده تا فضا های آموزشی در مرکز توجه قرار گرفته و دارای حداکثر کیفیت باشد .

در طول طراحی فضاها تلاشهایی صورت گرفته تا در عین حفظ اصول معماری ایران پیشنهادهایی برای ایجاد طرحی امروزی تر ارایه شود و  استفاده از فرمها و الگوها به صورت الگو برداری صرف صورت نگیرد ولی محتوای آن حفظ شود .

برای دانلود فهرست مطالب اینجا کلیک کنید. 

دانلود مطالعات طراحی زائرسرا، دانلود رساله موزه فرش، دانلود پایان نامه مجموعه توریستی تفریحی، دانلود رساله برج های مسکونی شهرک صدرا، دانلود رساله دانشکده معماری، دانلود مطالعات هتل بزرگ شهر همراه با نقشه های اتوکدی، دانلود مطالعات دانشکده علوم دینی و قرآنی، دانلود رساله طراحی خانه کودک، دانلود مطالعات طراحی بیمارستان همراه با نقشه های اتوکدی، دانلود مطالعات خانه سالمندان

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول :دانلود مطالعات طراحی دانشکده علوم دینی و قرآنی به همراه نقشه های اتوکدی کامل

فرمت فایل : word
تعداد صفحات:164صفحه
حجم فایل: 7 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 300000 تومان

دانلود مطالعات طراحی دانشکده علوم دینی و قرآنی به همراه نقشه های اتوکدی کامل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *